Seminar med 3 vindere den 13. maj 2016

HVOR & HVORNÅR?

Dansk Annoncørforening inviterer til Seminar med 3 vindere fra Danish Digital Award 2016.

Fredag den 13. maj 2016, Nordre Fasanvej 113-115, 2000 Frederiksberg C

 

  • Kl 08.30 – Indtjekning og Croissanter
  • Kl 09.00 – Velkomst v/Otto B. Christiansen / Dansk Annoncørforening
  • Kl 09.05 – Seminar med 3 vindere: Spies, Man og Unibet & FC København
  • Kl 12.30 –  Digitale fremtid, tendenser, barrierer og kompetencer
  • kl 12.55 –  Tak for idag
  • Kl 13.00 –  Sandwich & Netværk

Det er gratis for medlemmer af Dansk Annoncørforening og deltagere til Danish Digital Award 2016. For andre gæster koster det 250 kr + moms No Show fee er 250 kr og ved afbud efter onsdag den 11. maj kl 12.00, hvor forplejning bestilles.

 

VIDEO PRODUCTION

Virksomhed: UNIBET & FC København – Projekt “The Road to Recovery
Bureau: UNIBET & FC København

Juryen sagde: I en tid, hvor online video fylder vores feeds, og kvaliteten af indholdet samtidig er støt stigende, skal der meget til, for at bryde igennem contentmuren. I et stærkt felt af indsendte arbejder, var The Road to Recovery i periferien af shortlisten. Men da voteringen gik i gang, og banen blev kridtet op, stod det klart, at FCK og Unisport havde nogle kvaliteter, som bragte dem foran til sidst.
The Road to Recovery er en indholdsmæssig enkeltmandspræstation, hvor én video er stjernen. Det er modigt og visionært at skabe en brandet fortælling på over 35 minutter om en skadet fodboldspiller, men havde det ikke været for den vel-orkestrerede distributionsstrategi og versioneringen af fortællingen til andre kortere videoformater, havde det massive stykke hero-content, ikke fået den opmærksomhed og effekt, det fortjente.
Videoindholdet er produceret med udgangspunkt i de enkelte platformes muligheder, og tager udgangspunkt i brugernes forventning til produktionsværdi og interaktion med indholdet. Dette gør, at kampagnen fremstår troværdig og i øjenhøjde, hvilket er med til at styrke Unisports forankring blandt FC Københavns fans.
Kort fortalt – En gennemført og modig produktion, der viser styrken i, at benytte video til at aktivere på tværs af platforme

DIGITAL BRANDING

Udklip - Spies 300x250

Virksomhed: Spies Travel Projekt: “DO IT FOR MOM
Bureau: Robert/Boisen & Like-Minded

Juryen sagde: Kampagnen overbeviser på alle områder. “Do it for Mom” er ikke kun en perfekt fortsættelse af den international prisbelønnende kampagne (“”Do It for Denmark”), men også en succesfuld revitalisering af et eksisterende lidt støvet brand til en ny målgruppe, eksekveret på deres gamle, velkendte image/værdier. “Frækt, sjovt og meget effektfuldt!”

CAMPAIGN OF THE YEAR

Udklip - MAN 300x250

Virksomhed: MAN Primeserv Projekt: “SMALL DATA BIG BUSINESS” Bureau: Klausen + Partners

Juryen sagde: Man PrimeServ har fundet en løsning på et verdensomspændende miljømæssig udfordring. Sammen med Klausen og Partners har ManPrimeServ brugt forskellige datakilder til at udvikle en intelligent kommunikation målrettet hver enkelt Technical Manager i rederierne. De har formået at lave en 100% personaliseret kommunikation, der visualiserer hvad denne ventil kan gøre for præcis deres skib ift brændstofforbrug og besparelser. Denne produktlancering har i sandhed haft digital kreativitet helt ind i hjertet, en flot databåret strategi der blev fulgt op af den lokale salgsstyrke og havde effektiv indflydelse på forretningen.