”Danish Digital Award har til formål at præmiere og synliggøre det mest inspirerende, effektive og veludførte digitale arbejde, der udvikler eller understøtter en virksomheds eller organisations forretningsaktiviteter.”

06.01.2017
Åbner for indsendelser

Du kan indsende jeres digitale projekter.

16.02.2017
Deadline for indsendelser

Vi lukker ned for indsendelser. Juryen begynder bedømmelsesprocessen.

07.03.2017
Jurydag

Alle jurymedlemmer mødes for at stemme om shortlister og vindere.

06.04.2017
Award Show

Vi afholder Danish Digital Award Show, kårer vinderne og vi holder en fed fest.

Indstil arbejde

Deadline for indsendelse er den 10. februar 2017

Indstilling af dit projekt til Danish Digital Award foregår online – Tryk på knappen på bl.a forsiden “indstil dit projekt”

Du kan se shortlisten og vindere fra 2016 under shortlistede og vindere

 

 

 

INDSEND ARBEJDE

Priser

Pris: 1.650,00 kr. + moms pr. indsendelse pr. kategori

  • Et arbejde er er først indstillet, når betalingen er modtaget og materialet er uploadet. Vær opmærksom på, at der kan komme forsinkelse på upload de sidste timer op til deadline, fordi mange er i gang med at uploade på samme tid. Vi anbefaler derfor også, at indstillere går i gang i god tid.
  • Indsendelsesgebyr refunderes ikke, når en indstilling er gennemført.
  • Indsendte arbejder, der ikke lever op til ovennævnte krav til formater mv. vil uden yderligere varsel blive udelukket fra konkurrencen. Gebyr refunderes ikke.

Upload

Følg anvisningerne nøje i indsendelsesformularen. Som minimum skal du udfylde skemaet og kreditere alle de medvirkende, både fra virksomheden og fra bureauet. Flere bureauer kan udfyldes og krediteres.

  • Case video er en option.
  • Det anbefales at uploade screenshots og case videoer i så høj opløsning som muligt i HD format dog maks. 500 MB og længde 5 minutter. Har du ikke en case video eller video af dit projekt, skal du uploade billeder.
  • Billeder og videoer vil både blive anvendt til bedømmelse og for de nomineredes vedkommende også efterfølgende i nomineringstrailer og på Danish Digital Awards egne og sociale medier samt hos vores mediepartnere.

Danish Digital Award hylder de bedste digitale projekter……

Bedømmelse

 

  • Dansk Annoncørforening forbeholder sig retten til at nedlægge en eller flere kategorier, hvis der ikke er tilmeldt tilstrækkeligt mange film til kategorien.
  • Først bedømmer og nominerer den samlede jury alle de indstillede arbejder. Juryen sammensættes hvert år af juryformanden og Dansk Annoncørforening.
  • Juryen er opdelt i 8 grupper, der hver har ansvaret for at nominere og udpege en Guld vinder samt Sølv og Bronze, hvis kriterierne er opfyldt til at præmiere en 2. og 3. plads.
  • Alle jurymedlemmer får adgang til et nomineringssite, hvor de online kan svare på, om de ønsker at nominere det enkelte arbejde eller ej.
    På voteringsdagen får hver jurygruppeleder udleveret en liste med de nominerede arbejder i hver kategori.

 

  • Hver gruppe er anført af en jurygruppeleder, der har ansvaret for at sammentælle gruppens endelige stemmer på voteringsdagen samt motivere vinderne.
  • Hvis et medlem af juryen har været involveret i et arbejde, kan vedkommende ikke være med til at bestemme vinderen i denne kategori.
  • Specialpriserne “Digital Company of the year”, “Digital Partner of the year” og “Digital Profile of the year” vindes der kun guld og udvælges af jurygruppelederne og juryformanden bl.a. udfra antal af nomineringer.
  • Alle deltagende jurymedlemmer modtager en personlig fribillet til Award showet. Denne kan ikke byttes eller gives væk til en anden person.

Kriterier

 

  • Et arbejde kan strække sig over en længere tidsperiode end i det forgangne år ift. indsendelsesfristen. Det skal blot stadig være elementer af arbejdet, der har været aktive/“live” i løbet af det sidste kalenderår eller op til indsendelsesfristen.
  • Et arbejde kan bestå af et enkelt eller flere elementer/aktiviteter. Da Danish Digital Award er en pris, der understøtter en samlet indsats over tid, vil længerevarende arbejder, der består af flere elementer/aktiviteter blive vægtet højere end en enkeltstående kampagne.
  • Et arbejde skal være enten bestilt af en virksomhed hjemmehørende i Danmark eller udført af et bureau/produktionsselskab hjemmehørende i Danmark.
  • Det vil være en virksomhed og dens samarbejdspartnere eller de krediterede individer, der hjemtager en hovedkategoripris og ikke en kampagne, der vinder.
  • Et arbejde kan indstilles i flere kategorier. Det anbefales at gøre dette, da Specialpriserne “Digital Company of the year”, “Digital Partner of the year” og “Digital Profile of the year” udvælges af jurygruppelederne og juryformanden bl.a. udfra antal af nomineringer.

Rettigheder

 

Ved indsendelse af et arbejde til Danish Digital Award overdrages retten til at fremvise dette arbejde.

Dansk Annoncørforening kan:

  • Anvende de indsendte case materialer til PR-formål i egne og sociale medier samt af mediepartnere.
  • Vise de indsendte case materialer i forbindelse med prisoverrækkelsen.
  • Vise de indsendte case materialer frem i forbindelse med Danish Digital Award sponsor-seminarer.

 

  • Indsenderen indestår over for Dansk Annoncørforening for, at alle nødvendige rettigheder til arbejdet er clearet, således at Dansk Annoncørforening kan fremvise de indsendte materialer i ovenstående sammenhænge.
  • Juryformanden, jurygruppelederne og Dansk Annoncørforening træffer den endelige beslutning i tvivlsspørgsmål.