The World Piece

& Co. / NoA for momondo

Kategori: Brand Impact - kommercielle, Content Production, The Big Idea
Type: Samarbejdspartner (bureau o.a.)

Projektet

Baggrund

momondo’s vision handler om en verden, hvor vi kan rejse uden intolerance og fordomme, og hvor forskeligheder er en kilde til inspiration. Men da momondo i 2019 gennemførte en global undersøgelse for at forske i værdien af at rejse, viste det sig at én ud af to mener at vi i dag er mindre tolerante over for andre kulturer end for fem år siden.
Så på et tidspunkt hvor verden virker mere splittet end nogensinde, satte momondo sig for at finde nyt håb ved at spørge fremmede mennesker fra hele verden – hvor langt vil du gå for at bringe verden tættere sammen?

Løsning

Vi har ikke længere en følelse af fællesskab som mennesker, men identificerer os med mindre og mindre grupper, små stammer hvilket styrker intolerancen og fordommene.
Vi ønskede at vende denne tendens og minde folk om, at vi alle tilhører én vidunderlig stamme – Mennesket.
Så vi skabte verdens største sammenhængende tatovering for at vise, at vi alle er forbundet på trods af nationalitet, religion og hudfarve.
I samarbejde med tatovøren Mo Ganji designede vi de enkelte illustrationer så hver medvirkende fik en unik, personlig tatovering. Men stående skulder ved skulder blev de enkelte tatoveringer forbundet, med en enkelt streg, til et større og sammenhængende værk – The World Piece.
På dagen hvor vi samlede The World Piece for første gang, var vi vidne til at fremmede mennesker knyttede bånd, delte historier og beviste at hvis vi står sammen, falder verden ikke fra hinanden.

Resultat

6.500 ansøgninger til projektet, +100 millioner Views, 2.89 milliarder OTS, +839.000 social engagements, +1.24 milliarder rækkevidde, +13.900 tilmeldinger til konkurrence, 30% organisk spredning, 32,6 millioner USD Mediaværdi, 27 millioner USD Media ROI.

The World Piece blev lanceret i juni 2019 og fangede øjeblikkeligt verdens opmærksomhed. Men The World Piece er mere end blot en kampagne - det er et livslangt engagement, hvor over 20.000 mennesker var villige til at manifestere, at vi har mere tilfælles, end vi tror og at hvis at hvis vi står sammen, falder verden ikke fra hinanden. Hver deltager vil resten af deres liv bære beviset (tatoveringen) for forbindelser og venskab på tværs af grænser og inspirere de mennesker, de møder på deres vej. Det er den virkelige værdi af The World Piece. The World Piece er en naturlig fortsættelse af DNA Journey og samarbejdet med CISV, som handler om at skabe tolerance mellem mennesker og kulturer verden over“.

"Det mest fantastiske med The World Piece er, at folk faktisk tror så meget på, at der er mere, der forener os, end der adskiller os, at de ønsker at blive evigt forbundet med vildt fremmede mennesker fra hele verden. Vi havde slet ikke forventet, at så mange var villige til at deltage i dette vilde projekt og blive en del af vores purpose-movement."
Simon Ryhede, Digital Director EMEA Marketing, KAYAK

momondo

Per Christiansen
VP EMEA Marketing

& Co. / NoA

Robert Cerkez
Creative Director:
Silas Jansson
Art Director
Cliff Kagawa
Art Director:
Nynne Sille Hansen
Social Media Planner:
Louise Brinkland Færch
Account Manager
Thomas Christenson
Account Director
Anders Darre 
Agency Executive Producer
Joshua Neale
Director
Ray Leakey
Producer

Samarbejdspartnere

Smuggler
Filmproduktions selskab

Video