Show 13. juni 2024

Ritas Facebook Live Diktat

TV 2 Marketing

for

TV 2

Kategori :

Type :

Baggrund

Fraværsprocenten havde nok set lidt anderledes ud, hvis vi alle have haft en ”Rita” i folkeskolen. Hendes popularitet på skærmen er stor, og i sommer kunne vi lancere fjerde sæson i fiktionsserien om den cigaretrygende yndlingslærer.
Serien har mere end 123.000 trofaste fans på Facebook, som vi engagerede og aktiverede som brandambassadører i forbindelse med lanceringen. Udgangspunktet var den vigtige indsigt, at Ritas fans ville ønske, at hun havde været deres lærer.

Løsning

Vi lod Rita premiere samtidig med, at lærere og elever vendte tilbage til skole efter sommerferien. Kombineret med brugernes villighed til at kommunikere med os, havde vi baggrunden for at skabe et fantastisk socialt element i vores kampagne: En live-diktat på Facebook med Rita som lærer.
Facebookbrugerne, som hurtigt ændrede status til at være Ritas elever, blev bedt om at skrive ordene fra diktaten i kommentarfeltet. Det særlige ved denne Facebook live-session var, at den udnyttede platformens muligheder for realtime-dialog med målgruppen – og derudover var det en unik mulighed for brugerne til at indgå i realtime-dialog med deres yndlingslærer og fiktionskarakter: Rita kommenterede på brugernes diktat, kommentarer og tilstedeværelse. Fx fik nye brugere en personlig kommentar og løftet pegefinger, når de mødte for sent til time.

Resultat

Vi endte med ca. 50.000 reaktioner til diktaten, som var det højeste engagement nogensinde for en fiktionsserie på TV 2 på sociale medier. Opslaget nåede alene ud til ca. 300.000 unikke brugere og var medvirkende til, at vi nåede ud til mere end 1.600.000 unikke brugere i kampagneperioden. Samlet set opnåede Facebooksiden mere end 10.600.000 visninger – alt sammen organisk.
Ved at udnytte mulighederne ved Facebook live som platform kombineret med vigtige indsigter, lykkedes det os at involvere og aktivere vores brugere mere end nogensinde og få dem til at bruge tid med deres yndlingslærer på et helt nyt niveau.

TV 2

Christian Rank

Executive Producer

TV 2 Marketing

Tine Kej

Kreativ Konceptudvikler - Digital

Jacob Nordentoft

Kreativ Konceptudvikler - Digital

Anna Støvring

Kampagneleder

Line Smed

Social Media Manager

Betine Knudsen

Digital Projektleder

Line Lorentzen

Kreativ Konceptudvikler - AD

Louise Dohn

Social Media Specialist

Billeder

Watch Video