Show 13. juni 2024

Radio24seven

Molamil

for

Radio24syv

Kategori :

Type :

Vinder af DESIGN

Design GULD
Vi håber, at sitet her kan sætte nye standarder for, hvordan man arbejder med – og præsenterer – store mængder data på en sammenhængende og naturlig måde. Design er nemlig meget mere, end hvad det blotte øje kan se, og hos juryen ser vi en dybdegående og intelligent designet løsning, der på fornem vis håndterer kompleksitet igennem simplicitet. Det er en intuitiv løsning, der er skabt igennem et afbalanceret designsystem, hvilket blot øger motivationen hos dets brugere. Samtidig er det en klar afspejling af virksomhedens tonalitet og brand, hvilket forstærker juryens beslutning om give guld til Molamil og Radio24syv. Stort tillykke!

Vinder af WEBSITE - CORPORATE OR PUBLIC

Guld - Website - Corporate or Public
Der var ikke meget tvivl blandt juryen. Løsningen er så intelligent skabt, og der er respekt for dens håndtering af mange varierede datakilder og informationer, at den selvfølgelig tager guld i denne kategori. Løsningen er skabt til at leve på et website og ikke blot en app, hvilket øger krav og kompleksitet til det at skabe en naturlig, intuitiv brugeroplevelse. Det er ganske enkelt en overbevisende, sammenhængende oplevelse der så absolut øger standarden, og måske definerer nye højder for dens branche. Vi håber i hvert fald, at den vil inspirere nyhedsmedier og andre industrier til at tænke endnu mere intelligent på tværs af kommunikation, design og teknologi – og alt derimellem. Stort tillykke.

Baggrund

Radio24syv is one of Denmarks biggest talk radio stations. The channel is moving more and more towards written journalism content and they needed a platform that could support this change in direction, without losing their radio listeners.

Løsning

We started by asking ourselves a fundamental question: How can we take content that’s consumed in the background, like a podcast, and combine it with content that demands your attention, like a news article. We created a solution that lets you consume the two simultaneously.

Resultat

– The new website achieved a new visitor record with over 299K monthly active users in 2017
– The month before switching the new website the old website only had an average of 178K monthly visitors (around 40% increase)
– Time spend on Radio 24syv website increased by almost 300%.
– Bounce rate dropped from 26% to 6%
– Almost 24K daily users at it's peak

“The redesigned website has helped us highlight our content in a way that wasn’t possible before. The added flexibility has made the site much more appealing to visitors which we also see reflected in the increased number of visits and retention rate.”
– Søren Hugger Møller, Digital udvikler, Radio24syv

Radio24syv

Søren

Hugger-Møller

Martin

Montag

Molamil

Jorge Hernandez

CEO

Joakim Norman

CD / Designer

Nikolaj Stausbøl

Creative technologist

Christina Madsen

Project manager

Thomas Springborg

Developer

Patrik Svensson

Developer

Gert Jørgensen

CTO

Kasper Helweg

Developer

Billeder

Watch Video