Help a Dane Summer Hits

& Co. / NoA for Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden

Kategori: Content Production, Digital Activation

Vinder af Content Production

BRONZE - Der var mange influencercases i årets content-kategori, men kun få gik ud over det forventede. Bronzevinderen udmærker sig ved ikke bare at indkøbe influencere som medie, men ved rent faktisk også at udfolde sig kreativt.
Stor respekt til en kunde, der var modig nok til at udlicitere deres budskaber til blandt andet thailandske musikere. Tillykke og bronze til ’Help a Dane Summer Hits’!

Projektet

Baggrund

Hvert år rejser tusindevis af danskere sydpå for at nyde sydens sol. Desværre vender alt for mange hjem med solskoldninger, som øger risikoen for kræft i huden.
Men hvordan oplyser man danskerne om vigtigheden af fornuftig adfærd i solen, når de er tusinder af kilometer væk på ferie?

Løsning

Help a Dane Summer Hits er en kampagne, der aktiverede Solkampagnens 12.000 Help a Dane ambassadører på danskernes foretrukne rejsedestinationer til at hjælpe danskerne i solen.
Vi fik lokale ildsjæle til at skrive, producere og instruere fem musikvideoer på lokale sprog, som mindede deres landsmænd om at hjælpe danskerne i solen.

Tanken var, at sommerhits er uundgåelige, når man er på sommerferie. Vores musikalske oplysningskampagne fungerede derfor som en trojansk hest for vores solråd, der dukkede op overalt, hvor danske turister befandt sig: På barer, diskoteker, strande og i taxaer, hvor sommerens hits fylder luften.

De fem musikvideoer, som alle blev produceret lokalt, blev en tværkulturel buket af solråd og syngende indsigter om os danskere, og sangene blev delt og afspillet flittigt på sociale medier.

Resultat

Hele 67% siger, at kampagnen har fået dem til at huske solbeskyttelse på ferien.
53% siger at de nu ved mere om, hvordan de kan beskytte sig i solen, når de er på ferie.
Kampagnen genererede 231 millioner media impressions.

Musikvideoerne førte os til en overflod af brugerskabte videoer og sange, som blev delt på sociale medier, og kampagnen opnåede mere end 190.000 sociale interaktioner.

Kræftens Bekæmpelse & TrygFonden

Dorte Dahl
Specialkonsulent
Thomas Koefoed
Specialkonsulent
Peter Dalum
Projektchef

& Co. / NoA

Anders Antvorskov
Projektleder
Morten Fabricius
Kontaktchef
Nynne Sille Hansen
Social media planner
Katrine Thamdrup
Planner
Ole Hoffmann
Art director
Kristoffer Winther
Art director
Kristian Eilertsen
Senior tekstforfatter
Robert Cerkez
Kreativ direktør
Anders Martin Jensen
Grafiker
Morten Grundsøe
Grafiker

Samarbejdspartnere

PhD
Indkøb og optimering af medier i kampagneperiode

Billeder

Video