Show 13. juni 2024

Help A Dane

&Co.

for

Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden

Kategori :

Type :

Vinder af EFFECTIVENESS

Bronze - Effectiveness
Bronze i Effectiveness-kategorien går til et team, der virkelig har dykket ned i danskernes selvforståelse og dyrket, hvor meget vi bare elsker, at føle os vigtige ude i verden. &Co., Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden leverer en god og spændende case med flotte nationale og internationale resultater.

Vinder af MARKETING CAMPAIGNS

Sølv - Marketing Campaigns
Med det åbenlyst gode formål at hjælpe danskerne, en genial kreativ idé og en smukt integreret kampagne, krydser vi fingre for, at danskerne nu – med lidt hjælp fra vores udenlandske venner – har lært at beskytte sig bedre mod solens stråler. Én af årets bedste kampagner og sølv i kategorien Marketing Campaigns går til Kræftens Bekæmpelse, TrygFonden og &Co for Help a Dane. Tillykke!

Vinder af SOCIAL – CONTINUOUS CONTENT

Sølv - Sølvet går til en ekstremt kreativ eksekvering, der har skabt communities ikke bare i DK, men også i udlandet, hvor lokale har samledes på tværs af platforme for at hjælpe os arme danskere med at håndtere solen. Juryen hylder casen for content og distribution af virkelig høj kvalitet. Tillykke!

Baggrund

Hver år rejser tusindevis af danskere sydpå til solrige destinationer. Desværre vender mange af dem hjem med solskoldninger, der øger risikoen for at udvikle kræft i huden senere i livet, og hver dag dør en dansker af kræft i huden.

På trods af 10 år med solkampagner glemmer danskerne stadig tilstrækkelig solbeskyttelse, når de rejser sydpå, hvor solen er skarpere. Derfor skulle vi bruge en ny strategi for at minde danskerne om de gode solvaner på solferien.

Løsning

Danmark er et lille land, og vi elsker at høre, hvad verden siger om os. Derfor sendte vi en appel ud til danskernes fem foretrukne rejsemål på lokale sprog - med hjælp fra Mikael Berthelsen. Filmene sluttede med en opfordring til at melde sig under fanerne: "Help a Dane".

Kampagnen spredte sig hurtigt på sociale medier og de mange tusinde frivillige, der meldte sig, downloadede vores kampagnemateriale og distribuerede det på rejsedestinationerne.

Historierne om de lokales engagement og opfindsomhed vendte hjem til Danmark som nyhedshistorier og tv-indslag, og materialet blev desuden brugt som content på sociale medier til at uddanne vores danske målgruppe i fornuftig solbeskyttelse.

Resultat

Over 11.000 mennesker fra Spanien, Italien, Frankrig, Grækenland og Thailand meldte sig som frivillige for at hjælpe danskere i solen.

Help a Dane voksede fra et PR stunt til en bevægelse med mere end 200.000 social shares and 2.4 milliarder media impressions.

Men vigtigst af alt; 63% af de adspurgte danskere siger, at de husker solbeskyttelse på ferien som et resultat af kampagnen.

Kræftens Bekæmpelse og Trygfonden

Dorte Dahl

Specialkonsulent

Thomas Koefoed

Specialkonsulent - kampagner og digitale medier

&Co.

Morten Fabricius

Kontakt chef

Anders Antvorskov

Projektleder

Robert Cerkez

Kreativ chef

Ole Hoffmann

Art Director

Kristoffer Winther

Art Director

Kristian Eilertsen

Tekstforfatter

Anders Martin Jensen

Grafiker

Morten Grundsøe

Grafiker

Nynne Sille Hansen

Social Media planner

Morten Saxnæs

Social Media Planner

Thomas Hartebeck

Producer

Anders Darre

Bureau Producer

Samarbejdspartnere

Oath
Mediebureau
Phd
PR bureau
Peter Harton
Instruktør
Mikael Bertelsen
Presenter

Billeder

Watch Video