Codan Motor

NoA/Hello Great Works & NoA/& Co. for Codan

Kategori: Digital Activation
Type: Samarbejdspartner (bureau o.a.)

Vinder af Digital Activation

De fleste vil nok tro, at køreprøven er en test, man helst glemmer alt om, når den er bestået. Men ligesom at 80% tror, at de kører bedre bil end gennemsnittet, tager de fleste fejl engang imellem. Med casen viser Hello Great Works og &Co, hvordan man effektivt fletter brand awareness og PR sammen med en involverende digital oplevelse, der giver baghjul på engagement og resultater.

Juryen var meget imponeret over den stærke digitale integration i det samlede kampagne univers og mere end 250.000 gennemførte køreprøver og en salgsstigning på 33%, der viser, at brugerne uden problemer ramte koblingen. Derfor vælger juryen (for en gangs skyld) at bruge hornet og fejre casen med guld!

Projektet

Baggrund

Bilforsikring er et af Codans vigtigste produkter, og for at styrke deres position på området, ønskede Codan at sætte ekstra fokus på bilforsikringen. Målet var at løfte brandstyrken og at skabe opmærksomhed omkring det faktiske forsikringsprodukt. 

Samtidig var det Codans strategiske mål, at aktiviteten meget tydeligt fik sat forsikringsproduktet ind i en emotionel ramme, hvor brugerrejsen mellem hero-kommunikation og digital aktivering føltes som en køretur med automatgear - gnidningsfrit.

Forbindelsen mellem Codan Motor og forbrugerne skulle have meget mere hjerte. Og det viste sig, at vejen derhen var belagt med danskerne høje selvtillid. 80% af de danske bilister synes nemlig, at de kører bedre bil end gennemsnittet.

Men hvordan forholder det sig i virkeligheden? 

Det valgte vi at afprøve med en køreprøve.

Løsning

Velkommen til www.codan.dk/teoriproeve

En gratis, online teoriprøve hvor danskerne kunne sætte deres selvopfattelse og teoreriske køreevner på prøve ved at besvare 3 til 5 spørgsmål til hvert af teoriprøvens 25 spørgsmål med tilhørende billeder.

Teoriprøven er udarbejdet i samarbejde med Codan, motorsagkyndig Lars Borg og køreskolen Køreklar, så den opfyldte alle krav til en rigtig teoriprøve.

Teoriprøven genbrugte visuelle komponenter fra informationskampagnen samt fra det fysiske format og de fysiske ritualer, der er knyttet til en rigtig teoriprøve. Du bliver skrevet ind., du tager testen, den bliver gennemset og du får resultatet. 

Således blev kampagnens overordnede budskab, igennem den digitale aktivering, personligt relevant for hver af os danskere. Nu kunne vi på egne kroppe konkret gennemleve, hvad vores individuelle køreegenskaber betyder for vores opfattelse af sikkerhed i - og respekt overfor - trafikken. 

De taktiske budskaber tog direkte afsæt i de hyppigst rapporterede skader og blev placeret på sociale medier og kontekstuelle display-bannere. Et CRM-spor blev søsat for at udnytte effekten af permission-indsamlingen bedst muligt. Sporet, der forløb gennem flere segmenterede user flows, havde til formål at informere om brugernes deltagelse i testen og dernæst præsentere dem for de services, som Codan tilbyder inden for kategorien Bilforsikring.

Codans pointe og produkt blev gennem teoriprøven aktivt indlevet og ikke blot passivt fortalt. 

Resultat

Her starter vi i sjette gear. 

Kampagnen er den mest effektive i Codans historie, nogensinde, målt på både: Engagement, PR, trafik til site og salg af forsikringer. Bum!

Indsatsen blev på alle måder taget godt imod af hele Danmark. 

Kampagnesitet fik 450.000 besøgende og hele 257.114 danskere gennemførste teoriprøven med en average time spent on page på hele 9.32 minutter. 

Det er næsten 2,5 millioner minutters trafikal opkvalificering til Danmark. 

Trafik til kampagnesitet lå på index 672.

Der blev opsamlet 23.000 permissions.

33% flere forsikringer solgt.

Codan oplevede en increase på +129 procent til eget site - codan.dk

96% dumpede dumpede forresten prøven, så ja, forsikring er værd at gøre ordentligt.

Codan

Morten Kozakewitsch,
Senior Brand Manager
Kenneth Christiansen
Kenneth Christiansen Head of Marketing
Mette Heering Pontoppidan
Director of Marketing and Communications

NoA/Hello Great Works & NoA/& Co.

Christian Langballe
Creative Director
Jesper Skaaning
Senior Product Designer
Andreas Brixen
Senior Designer
Tenna Thorsen
Producer
Paul Maingot
Producer
Oliver Nielsen
Art Director
Kasper Kærsgaard
Account
Christian Steen Jensen
Account
Stefan Ladefoged
Front end developer
Rico E-Echwald-Tijsen
Front end developer
Making Waves
Front end developer

Samarbejdspartnere

&Co
Thomas Hoffmann, Creative Director
&Co
Ole Hoffmann, Art Director
&Co
Kristoffer Winther Sørensen, Art Director
&Co
Stefan Sahl, Copywriter
&Co
Mathias Trads, Copywriter
&Co
Louise Rasmussen, Account Manager
&Co
Thomas Christenson, Account Director
&Co
Rasmus Philip, Social media planner
&Co
Filippa Borg, In-house producer
&Co
Malene Therkelsen & Anders Martin, Graphic Designer
Densou
Mediebureau
Radius
Kommunikationsbureau

Video