B&O Play - H6 RAPHA EDITION

Spring/Summer for B&O Play

Kategori: Digital Branding, Storytelling, Visual Design

Vinder af Visual Design

"Som én af dansk design’s bannerfører, vil der altid være tårnhøje forventninger til hver enkelt produktudgivelse. Når man på samme tid vil forene teknologi og livsstil, samt gøre et produkt så almindeligt som eks. et par høretelefoner til en mode-accessory på linje med tasker, sko og smykker, stiller det enorme krav til den visuelle fremtoning og hele opbygningen af historien bag produktet.

Det stiller selvsagt høje krav til formidlingen og det behov der skal vækkes hos forbrugeren.

Den digitale eksekvering for BeoPlay’s H6 Rapha Edition er i en klasse for sig, hvor man som bruger bliver ført gennem en historiefortælling, hvor man fornemmer passionen bag produktet, forholdet til musikken som værktøj til store præstationer og bliver efterladt nærmest med gåsehud.

At formidle et teknologisk produkt med et fashion-touch fremfor den mere traditionelle feature tilgang, er modigt, og det fungerer! Det tilføjer netop den ekstra værdi til produktet som er så vigtig for at gøre sig attraktiv i et tungt kompetitivt marked. "

Projektet

Baggrund

B&O Play H6 Rapha Edition er over-ear hovedtelefoner designet i tæt samarbejde mellem B&O Play og det engelske luksus cykeltøj mærke Rapha.

Samarbejdet skulle give B&O Play mulighed for at komme ud i cykel specifikke kanaler.

Løsning

For at promovere(/lancere) det unikke H6 produkt fra B&O Play, der er udviklet i tæt samarbejde med Rapha, blev der skabt en skræddersyet audiovisuel scroll oplevelse. I en historiefortælling, der bygger bro mellem cykelsport og lyd, går brugerne igennem de forskellige stadier en cykelrytter går igennem: Forberedelse, Cykelløb og Restitution. Ved at lade lyd, tekst, billeder og video optræde dynamisk iscenesættes hvert enkelt stadie og underbygger følelserne der går igennem rytteren. Lydsiden er bygget op af forskellige lag som bliver styret dynamisk af hvor man er i fortællingen. En forankret bund navigation der henter sin inspiration fra en klassisk cykelløbs bjerg profil, binder hele oplevelsen sammen, og hjælper samtidig med at vise hvor i oplevelsen brugeren befinder sig.

Resultat

I forbindelse med lanceringen fik sitet 69.642 på 3 døgn, uden betalt media, med en gennemsnitlig besøgstid på halvandet minut.

Alle de store livstils - og cykelorienterede medier bragte samarbejdet, så brand opgaven kunne ikke være løst bedre.

Sitet har vundet FWA Desktop of the day, Awwwards Site of the day, Shortlisted for Awwwards Site of the year (ikke afsluttet endnu), og har været omtalt i flere branche medier b.la. .NET magazine og Web Design Book of Trends 2015-2016.

Spring/Summer

Robert Thomsen
Creative Director
Henrik Dahlqvist
Art Director
Robin Isaksson
Front-end development
Kenneth Sanchez
Producer
Frederik Dufva
Account Director

B&O Play

Jakob Kahlen
Creative Director

Billeder