2. JUNI 2022

“Juryen er rygraden i DDA”

… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen, med en overvægt af virksomheder gør kun den videre proces endnu mere interessant.

Kim Jong Andersen

Juryformand

Kim Jong Andersen, Juryformand i Danish Digital Awards. Uafhængig rådgiver indenfor strategisk markedsføring, branding og digitalisering, foredragsholder og og lejlighedsvis film- og madanmelder i mediet Point of View. Kim har arbejdet på både reklamebureauer og digitale bureauer i næsten to årtier for en lang række kendte brands, hvor han også selv har medvirket til prisvindende cases. Har de seneste år arbejdet som management konsulent indenfor digital transformation, go-to-market strategi og brand positionering i både konsulentfirmaer og i eget regi. Gæsteunderviser på CBS.

Kim hjælper dig med valg af kategorier.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med hvilke kategorier du kan sende ind. Du kan kontakte mig pr. mail eller telefon. Kontakt Kim på [email protected] eller mobil 27 79 22 14

Creative Strategist

Rasmus Høgdall

Meta

Kategorier:

Creative Use Of Technology
+ Rasmus Høgdall

Jurymedlemmer:

Katrine Konyher

VR & AR Marketing Specialist, Khora

Janus Ramskov Erichsen

Director, Group Marketing, Velux

Therkel Sand Therkelsen

Realitet

Mads Troelsgaard

CEO & Co-founder, SynergyXR

Hannah Gutkauf

Partner & Head of Emerging Tech, Manyone

Farah Dib

Co-founder & Creative/Strategy Director, Twenty

Thomas Bloier

Global Director Social Media, Pandora

Morten Friis-Olsen

Head of Digital & Group Data, Semler Mobility

Ida Kvetny

Co-founder , Radar Contemporary

Tim Frank Andersen

Executive Chairman & Co-founder, Liveshopper

Jais Holm Skylvad

Global Head of Content Studio, The Barn, Arla Foods

Ane Skak

VR Storyteller, Immersive Stories

Maria Engermann

CEO & Founder, MANND

About Rasmus Høgdall

I have a deep fondness for how new technologies can be used to tell human stories and solve problems that make our lives easier. One of our most important tasks as creative thinkers, far-sighted agencies and experimental companies is to make technology a part of our daily lives, rather than making it a gimmick.

I am in the unique position that part of my job is to help create the meta-verse, so I am naturally interested in how people in Denmark work with it. Because as I see it, we have a unique position in Denmark to build a bridge between the different layers in the meta-verse.

Why DDA

In a time where everything is becoming more digital, it is important to have a price that understands what good creative work is and that the work is with the right insight and good strategic foundation. Therefore, it also makes good sense that a price that goes in and looks at the best work done with new technologies and thought into the meta-verse should be with DDA and not elsewhere.

Why I’m in the DDA

Because I think it is important that there is an award for DDA that both pays homage to the brand new, but also helps to set the direction for what good work is when it comes to everyone’s digital future.

Head of Digital

Rikke Sanggard Petersen

Norlys

Kategorier:

Branded Content - Relevant over tid
+ Rikke Sanggard Petersen

Jurymedlemmer:

Christel Toftegaard Poulsen

Marketingdirektør, Good Food Group

Genete Rafn

Head of Marketing, Polestar

Kenneth Damgaard

CMO, Royal Unibrew

Mads Toft

Founder, BirdsAtFive

Michael Rying

Concept & Digital Manager, GUBI

Vivi Kofoed

Director of Marketing & CRM, Gjensidige Forsikring

Christian Fjeldsøe

Senior Director, Global Marketing, Velux

Mia Terese Duelund

Director, Head of Markets & Communication, KPMG P/S

Pernille Lotus

Partner & CEO, We Are Cube
Partner

Martin Petersen Lennards

EY

Kategorier:

Public Sector and Government
+ Martin Petersen Lennards

Jurymedlemmer:

Annette B. Carlsen

Head of Digital, Forsvarsministeriet

Martin Wood

IT Direktør, Domstolsstyrelsen

Andreas Lange

Chef for Eksponering og Brugerkontakt, Danmarks Radio

Nikolaj Rendtorff

Head of Digital Marketing, DSB

Kim Escherich

Independent Advisor,

Jesper Nørding Pedersen

Executive Director & Partner, Advice

Lene Hartig Danielsen

Chef for Borgerservice, Aarhus Kommune

Mette Harbo

Vicedirektør, CIMT, Region Hovedstaden

Louise Harder Fischer

Associate Professor , IT-Universitetet

Maria Hald

Direktør for den offentlige sektor, Microsoft

Om Martin Petersen Lennards

Jeg er optaget af, at vi lykkes med at udvikle vores fælles offentlige sektor – med en klar bevidsthed om hvordan vi bruger digitale løsninger til at fastholde et demokratisk samfund og stærkt erhverv!

Jeg er så heldig, at arbejde tæt sammen med dedikerede ledere og medarbejdere i den offentlige sektor, hver dag, hele året. Det inspirerer og giver så meget mening at arbejde sammen om at bygge videre på den demokratiske arv vores forfædre og mødre har begunstiget os med.

Jeg er selv rundet af min tid i Røde Kors med fuld gas på værdibaseret ledelse og motivationen for at ‘gøre en forskel’ – og mine 20 års erfaring med at udvikle og implementere små og store digitale løsninger til borgere og medarbejdere.

Hvorfor DDA

Der findes masser af priser, hvor brancher hylder sig selv. Med DDA hylder vi både strategien, løsningen og resultatet for kunden – og for samarbejdspartneren.

DDA offentlig sektor prisen er for mig prisen, hvor vi tager den store samfundshat på og hylder dem, der lykkes med at puffe og skubbe os frem ad den digitale is.

Når jeg ser på de tidligere års nominerede og vindere ser jeg også et format, der formår at holde sig i trit med udviklingen, spotter trends og anerkender resultater.

Hvorfor er jeg med i DDA

Jeg er optaget af læring – både den fælles og min egen. At være med i DDA juryen er en fantastisk mulighed for at drøfte både de visionære og strategiske retninger, men også tage de svære snakke om hvad det gode projekt og digitale løsning egentlig er. Der er ikke ét svar og derfor har vi også sammensat et mangfoldigt team – et sandt power house – af digitale offentlig sektor profiler fra både kunde og leverandørside. Mit håb er, at det vil slå gnister – og kunne være med til at antænde endnu flere digitale steppebrande!

Creative Director

Jakob Kahlen

e-types

Kategorier:

Digital Design
+ Jakob Kahlen

Jurymedlemmer:

Caroline Deichmann-Bendixen

Managing Director, Adnuvo

David Heilmann

Managing Director, EY Doberman Denmark

Janne Kjær Lund

Design Director, LEGO

Kristina May

CEO, AM Copenhagen

Mads Fuhr

General Manager, AKQA

Mikkel Jespersen

CEO, 1508

Nicolai Wichmann

CEO, Frankly Web

Peter Stenbæk

Agency CEO, Heartbeats Media

Mikkel Andreas Heideby

CCO & co-owner, Sunrise

Kristian Friis

Managing Director, Shape

Manees Joakim Newton Nør

Client Service Director, Dwarf

Johanne Bruun Rasmussen

Hello Monday

Sebastian Gram

Founder & Design Director, Norgram

Søren Smidt

Partner, Limbo

Jesper Fagerlund

Co-founder & Creative Director, Granyon
CEO

Peter Therkildsen Schlegel

Responsive

Kategorier:

Marketing Automation
+ Peter Therkildsen Schlegel

Jurymedlemmer:

Bo Damgaard

Managing Director, OMD Danmark

Brian Carlson

CEO & Partner, KLAUSEN & PARTNERS A/S

Jan Køhler

Founder, Complete7

Karin Hallum Hougs

Head of Digital Transformation, GN Hearing

Line Nielsen

Head of CRM & Campaigns, Scandlines

Lotte Præstgaard

CMO, Schibsted Marketplaces (dba & Bilbasen)

Mads Hofman Hansen

Chief Commercial Officer, Abtion

Martin Stockfleth Larsen

Manager, Immeo

Peter Kreutzfeldt

Go-to-Market Business Partner, Lemvigh-Müller

Rasmus Houlind

Chief Experience Officer, Agillic

Rasmus Friis

eCommerce, Bestseller

Steffen Souza Ric-Hansen

Executive Director, Merkle

Om Peter Therkildsen Schlegel

Peter Therkildsen Schlegel er CEO og Partner hos Responsive.

Responsive er en førende danske konsulentvirksomhed med fokus på den kundevendte del af virksomheders digitale transformation. Omdrejningspunktet for Responsives arbejde er digitale kundeoplevelser, og virksomheden hjælper sine klienter med at skabe oplevelserne gennem hele virksomhedens værdikæde – lige fra den indledende interne business case over den digitale platform, den underliggende data og teknologi og hele vejen i forandringsprocessen hos de mennesker i frontline, der skal levere på oplevelsernes store løfter.

 

Peters væsentligste kompetence er en unikt dyb forretningsforståelse i dét spændingsfelt hvor digitalisering, mennesker, data og teknologi mødes. Og hvor værdi skabes. Den kompetence har han brugt til at rådgive direktioner og bestyrelser i en række af landets største virksomheder gennem de sidste 15 år.

Hvorfor DDA

Gudernes skal vide at verden ikke behøver flere awardshows. Derfor er det jo også centralt for DDA at være sin raison d’etre bevidst.

Fra mit perspektiv er DDA det eneste sted hvor fokus er på virksomhedernes store indsats i lagene under dét umiddelbart synlige. På langsigtet forretningsstrategi og -resultater, på data, teknologi, processer og mennesker. På alt det svære ved digitalisering. Og alt det der skaber resultaterne fremfor det ligegyldige flødeskum som de øvrige awardshows har fokus på.

Det er også en af de få steder hvor bureauer og konsulenter spiller andenviolin – i hvert fald i de tunge kategorier. Det betyder at DDA bliver en yderst relevant platform for at anerkende de utroligt mange dygtige mennesker, der arbejder med det lange, seje træk som digitaliseringen udgør.

Hvorfor er jeg med i DDA

Som jurymedlem og -gruppeformand får jeg mulighed for at drøfte noget af det bedste arbejde, der bliver udført i Danmark i år med nogle af de dygtigste mennesker i Danmark. Det er både sjovt og fagligt udviklende.

Man fornemmer at deltagerne gør sig umage – i forberedelserne, i vurderingerne og i diskussionerne. Det er på alle måder tiden og energien værd.

Creative Director

Morten Grubak

VICE

Kategorier:

The Big Idea
+ Morten Grubak

Jurymedlemmer:

Frederik Dufva

Senior Digital Account Manager, Brandhouse Subsero a/s

Didrik Fjeldstad

CEO, Sport One Danmark

Jakob Blom

Executive Creative Director, Envision

Lasse Hinke

Creative Director, Wibroe, Duckert & Partners

Louis Pilmark

Creative Director, Brandhouse

Martin Gjerløff

Strategichef, Republica

Morten Saxnæs

Communications Planning Director / Partner, &Co. / NoA

Mulle Juul Korsholm

Head of Campaigns, Folkekirkens Nødhjælp

Peter Steen Litrup

Director of Marketing, PlayStation Nordic

Mads Ravn

CCO, Travel Sense

Om Morten Grubak

Morten Grubak er Executive Creative Director hos VIRTUE, Northern Europe (The Creative Agency By VICE).

Bureauet arbejder i krydsfeltet mellem kultur, underholdning og kommerciel kreativitet. Mortens arbejde er blevet omtalt og fremhævet i medier som The Guardian, Forbes, CNBC og BBC og har opnået den højeste internationale anerkendelse hos bla. Cannes Lions, ONE SHOW, Webby Awards og D&AD.

Filantropisk iværksætteri løber i Mortens årer.
Han er medstifter af den telefonbaserede e-handelsplatform Sky.Garden, der giver afrikanske kvinder en mulighed for at omgås de forældede love, der forhindrer dem i at eje deres egen virksomhed. Sky.Garden blev hædret som “Årets Start-up” ved Danish Digital Awards i 2018.

Hvorfor Danish Digital Award?

Moore’s law er en realitet, der rækker langt udover computeres indmad.
Derfor genovervejer DDA årligt samtlige kategorier og forudsiger hvilke parametre fremtidens arbejde skal benchmarke sig imod.

Dermed bliver showet aldrig bare en tilbageskuende branches skulderklap, men en inspiration og en målestok for fremtidens digitale løsninger og kreative idéer.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg er besat af fremtiden – særligt af de idéer, der udfordrer vores forestillinger om den.

Så for mig har den kreative branche altid været en arena for at udfolde mine egne bud på, hvor vi alle sammen er på vej hen.

Derfor har den digitale værktøjskasse altid været den mest inspirerende for mig, helt tilbage til da jeg som den første nogensinde modtog DDA’s fagpris Digital Creative of the Year.
Siden dengang er DDA kun blevet mere fremadskuende, og er til stadighed et sted jeg finder mine egne perspektiver spejlet.

CMO

Lise Fink

Købstædernes Forsikring

Kategorier:

Digital Transformation
+ Lise Fink

Jurymedlemmer:

Clarissa Eva Leon

Chief Digital Officer, Dagrofa

Jesper Thyssen

Head of Marketing, 3

Lars Monrad-Jensen

Head of CRM & Data Analytics, Bonnier Publications

Michael Gamst

Head of Group Branding, Nuuday

Morten Møller Madsen

Director, Codan

Nicolai Sehested

Head of Digital & Marketing, Nets

Pernille Fruensgaard Øe

Head of Industry Facebook, Facebook

Sanne Thougaard

Director, Digital Innovation, Lundbeck

Steffen Lundgren Kristensen

CMO, Telmore

Daniel Maimann

Associate Digital Director , COWI

Anders Bo Frost Paulsen

Head of Digital Business, Danfoss

Mette Heering Pontoppidan

Vice President, KMD

Om Lise Fink

 Lise har en bred erfaring med digital transformation og forretningsstrategi fra flere brancher og både som konsulent- og kundesiden. De seneste små tre år har Lise arbejdet med at opbygge og professionalisere kommunikationsindsatsen og udvikling af markedsmuligheder hos Købstædernes Forsikring.

Digitalisering af alle dele af kunderejsen er afgørende for den finansielle sektor. Både de dele af kunderejsen som benyttes direkte af kunderne, men også den del af servicerejsen, som medarbejdere benytter. Automatisering er ét af nøgleordene, og det centrale spørgsmål er ofte, hvordan kan vi skabe en god kundeoplevelse, benytte automatisering mest muligt, samtidig med at vi også gør det nemt for medarbejderne at servicere kunderne? Altså et mix i mellem det digitale og det personlige, som ikke bør være modsætninger men hinandens forstærkere. Men også et mix af at gøre både kundeoplevelsen bedre samtidig med, at vi gør det lettere for medarbejderne at servicere kunderne.

Lise har arbejdet med kommunikation og forretningsudvikling igennem hele sin karriere.

Hvorfor Danish Digital Award?

Vi bliver kun bedre, hvis vi også deler vores viden med hinanden og stræber efter at blive bedre. Forventningerne til digitale muligheder stiger, og kundernes forventninger springer fra branche til branche. Hvis det er nemt at servicere sig selv i en virksomhed, tager kunderne den forventning med til den næste. I Danmark har vi heldigvis mange digitale visionære aktiviteter, som virksomheder og konsulenter arbejder hårdt for hver eneste dag. DDA er en oplagt mulighed for at fejre alle og udmærke de bedste løsninger, som gør en forskel.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Lise har været med i juryen igennem flere år, og hvert år har resultatet været mere læring via de mange dygtige mennesker i juryen. Det bruger jeg selv som inspiration i videreudvikling af mig selv, mit team og Købstædernes Forsikring.

Jeg vil gerne være med til at hylde de digitale løsninger, som gør en forskel for kunderne og for virksomhederne. Her er DDA en absolut oplagt platform for at promovere de bedste og give alle andre motivation til at skabe en forskel for deres virksomheder.

Client Service Director/Partner

Søren Christensen

Robert/Boisen & Like-minded

Kategorier:

Branded Content - Creative Campaigns
+ Søren Christensen

Jurymedlemmer:

Ann-Camilla Kjæmpe

Global Head of Castello, Arla Foods

Claus Andersen

Managing Director, Drum CPH

Jacob Holst Mouritzen

Strategisk rådgiver, Holst Mouritzen

Jacob Thiesen

Head of Marketing, Audi Danmark

Jakob Stigler

Co-Founder, Mano

Jesper Isholm

Kreativ direktør, Nordlid ApS

Jesper Laumand

Linda Libolt

Head of Marketing, Brand and Content, Matas

Mathias Birkvad

Strategic Advisor and Partner, &Co.

Mathias Holm Pedersen

Nordic Communications Director, AstraZeneca

Nicolai Løje Farganis

Marketingchef, Volkswagen Erhverv

Trine Rønsbøl

Associate Partner, Sunrise

Kasper Jerlang

Head of Global Digital Marketing, Leo Pharma

Annette Piilgaard

CEO, NORD DDB CPH

Malene Amini

Head of Marketing, Microsoft

Om Søren Christensen

Søren Christensen er partner og strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded. Søren arbejder både med strategi og udvikling af kreative løsninger og har været på bureauet de sidste 18 år. Søren tror fuldt og fast på at kreativitet er genvejen til effektivitet og arbejder blandt andet derfor meget med at dokumentere effekt på bureauets arbejde.

Hvorfor Danish Digital Award?

Det er på ingen måder, fordi der mangler priser i Danmark. For min skyld kunne man godt fjerne et par stykker, men DDA har bestemt en eksistensberettigelse. Jeg kan godt lide den nye kategoristruktur, som i endnu højere grad differentierer prisen ift. mere klassiske awardshows.

Jeg tror, at det er vigtig, at vi hele tiden kigger på hvor den digitale verden og alle de nye værktøjer er på vej hen. Det giver samtidig også en mulighed for at følge med i hvad der er ’state of the art’ i Danmark.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Det er fagligt interessant at diskutere arbejde med dygtige mennesker, det skaber godt netværk og så synes jeg at DDA’s blanding af bureaufolk og annoncører giver en mere bredspektret debat, som giver indsigt i hvad der foregår på den ’anden side af bordet’.

CEO & Founder

Thomas Bjerg

Twenty

Kategorier:

ROI
+ Thomas Bjerg

Jurymedlemmer:

Birgitte Mabeck

Head of Group Marketing & Communications, ISS

Carina Gjerløv

Country Lead, Google Denmark

Emilie Tornhøj

Marketingchef, Interflora

Kristine Dam Jensen

Marketing & Communications Manager, Ford Motor Company A/S

Martin Kronborg

Director, CXU - North West Europe, VELUX Company Ltd.

Mette Hejl

CEO, Pravda

Michael Rahbek

Vice President Marketing & Products, Flügger Group

Mikkel Lind

CMO, Alm. Brand

Nikolaj Ledet

Marketing Manager , Toyota

Nanna Maria Rumohr

Head of Media Nordics, Coca-cola

Mads Vinholdt

Associate Partner, EY Parthenon

Christoffer Schlechter

Head of Group Marketing & Branding, ROCKWOOL Group

Om Thomas Bjerg

Thomas var manden bag et af Danmarks multi-award vindende kreative bureau – Very. Fra start har Thomas udfordret konventionerne inden for traditionel reklame. Community Marketing (ikke-forstyrrende marketing) og kultur har været omdrejningspunktet for hans arbejde, men altid med fokus på kundens forretning og bundlinje. Thomas er således manden bag flere lærebogseksempler på styrken og effekten af autentisitet i langsigtet brandarbejde, hvor Somersby lanceringen, Cannes guld for Ford og mere en 60 internationale priser for Volkswagen arbejdet kan nævnes.

Thomas er ejer og founder af Twenty, næstformand i DDA styregruppen, medejer af flere virksomheder.

Hvorfor Danish Digital Award?

Fordi det er her alle de bedste cases samles, vurderes og inspirerer til at skabe næste generation af digitale arbejder i topklasse. Det er det eneste awardshow i Danmark, som er digital native, og vi har brug for et sted at mødes for at diskutere og hædre det bedste digitale arbejde.

Samtidig er det jo bare interessant at se alle de super stærke cases, møde alle de dejlige mennesker og fejre de bedste i branchen.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Fordi det har potentiale til at blive et internationalt show, som kan markedsføre Danmark, danske virksomheder og danske bureauer. Samtidig har jeg jo erfaringen fra de største internationale awardshows og opbygning af virksomheder. Dette – kombineret med min erfaring med bureau og kommunikation – håber jeg kan bidrage til at løfte DDA ind på den internationale scene.

Hvis jeg som næstformand i styregruppen kan være med til at udvikle et dansk awardshow og måske løfte det til et internationalt awardshow, så er vi lykkedes med et delmål. Den udfordring og rejse vil jeg gerne være med til at lykkes med.

VP Global Marketing

Dorthe Krogh Jensen

EPOS Audio

Kategorier:

Commerce
+ Dorthe Krogh Jensen

Jurymedlemmer:

Allan Bo Christiansen

Director e-commerce, Atea

Anders Rene Jensen

Buying & Marketing Director, Rema 1000

Christian Staalby

Client Partner, Cognizant

Daniel Lintoiu

Director of Ecommerce & Marketing Technology, 3Shape

Jann Damgaard Hansen

Digital Commerce Director, Solar

Jimmi Eriksen

Partner, Merkle

Kristian Hagset

CCO, IMPACT

Mads Aagaard Jensen

CMO, Stark

Martin Hasgard Olesen

Head of Assortment and Marketing, Netto

Mikael Mørkholt Rasmussen

Online B2B Manager, Bestseller

Mikkel Wendelboe

Digital Direktør, Marketsquare

Sarah Melgaard Johansen

Head of Digital Marketing & E-commerce, JYSK

Om Dorthe Krogh

Dorthe Krogh er VP Global Marketing hos EPOS Audio. Dorthe har de seneste 20 år+ haft forskellige kommercielle positioner både på bureau og børsnoterede selskaber – fællesnævner er positionering, kommunikationsplatforme, go-to-market strategy, omni-eksekvering, forretningsudvikling samt digital salg.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er den største Digital & Impact award i Danmark. DDA er et stærkt tiltag som er attraktivt for både annoncør og bureau. Der sættes fokus digitale initiativer, der skaber reel forretningsværdi – det er ikke nok med en god ide, brugen af ny tech etc. Det er ambitiøst og der er stilles store krav til helhedsløsningen med fokus på strategi, kreativitet og resultater. DDA giver muligheden for at hylde brands, der går forrest – og giver adgang til et enormt stort og spændende case bibliotek, som kan være til inspiration for marketeers bredt.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg synes DDA er et stærkt initiativ for branchen, der er vigtigt at bakke op omkring. Derudover giver det mig personlig stor værdi at få indsigt i de mange spændende cases og at mødes med de dygtige profiler, som er med i DDA-juryen. Jeg lærer rigtigt meget af de mange gode cases jeg på kort tid får indblik i, ved at være en del af DDA holdet, samt diskussionerne under votering. Derudover er det også sjovt at få lov at sætte mit aftryk på hvem der gør noget rigtig stærkt og være med til at hylde dem.

CEO

Christina Tønnesen

Mensch

Kategorier:

Innovation
+ Christina Tønnesen

Jurymedlemmer:

Henriette Hosbond

Chief Experience Officer, NoA Ignite

Jane Eriksson Dahl

Kontorchef, Digitaliseringsstyrelsen

Jonas Hemmingsen

CEO, Group M

Lotte Bork Ferraro

Head of Marketing & CX, Velliv

Mads Petersen

Head of EMEA & APAC, Vertic

Martin Povlsen

Business Development Director, Adapt

Martin Michael Hansen

CEO & Senior Partner, Umwelt

Pia Niemann

CMO, Northern Europe, Specsavers

Rasmus Sanko

Chief Strategy Officer, Charlie Tango

Thomas Siersbæk Heller-Njor

Partner, Strategy&, PwC

About Christina Tønnesen

Christina Tønnesen is, in addition to her role as managing partner at Mensch, responsible for leading and developing strategic and creative processes with strong results. Christina is a trained strategic planner and has a special insight into consumers’ decision-making processes. Christina Tønnesen loves to dive deep into data, and find relevant insights that can inspire creative processes and business development

Why the Danish Digital Award?

DDA is an opportunity to compare and rank many hundreds of works, thereby establishing a standard for what is good.

DDA creates great inspiration, and provides an opportunity to recognize and pay tribute to good work that could otherwise have been overlooked.

Why am I in the Danish Digital Award?

I find it deeply inspiring to gain insight into other cases and see a lot of different creative and innovative solutions. I have a clear position on what is good and I want to help find the best job in the industry so that it can be highlighted and the people behind it can be recognized for their performance.

CMO

Signe Julie Valeur

Lunar

Kategorier:

Startups
+ Signe Julie Valeur

Jurymedlemmer:

Andreas B. Iversen

CEO, Shopbox

Bjarke Mads Sejersen

CEO, Go Autonomous

Esben Trier

CEO, EdTec Denmark

Jens Jermiin

CMO & Co-founder, TAKT A/S

Line Flensborg

Marketingdirektør, Criipto

Louise Lachmann

Entreprenør & Investor, VÅR Ventures

Mads Lacoppidan

Consultant, Vækstfonden

Nete Green Johannesen

Head of Marketing, Develop Diverse

Niklas Marschall

CEO, KMD Ventures

Sarah Millerton

Head of Marketing & Communications, Moneyflow

Sofie Henriksen

Senior Strategist, Signifly

Stine Påskesen

Thomas Krogh Jensen

CEO, Copenhagen Fintech

Jeppe Winther Christensen

CEO & Co-founder, Heap

Om Signe Julie Valeur

Signes karriere har altid haft et digitalt omdrejningspunkt. Hun startede sin karriere i 2006 i TDC Online, hvor hun var med til at drive TDC’s digitale transformation. I 2012 blev hun head of Sales and Marketing i OiSTER, hvor hun var med til at skabe universet de syngende Oisters. I 2014 blev Signe CEO for CBB mobil og Bibob, hvor hendes primære opgave var at gennemføre en digital transformation. Inden hun kom til Lunar, arbejdede Signe i Dubai som Chief Commercial Officer for Virgin Mobile, og var ansvarlig for at lancere det 100% digitale mobilselskab i UAE.
I Lunar, der bruger finansiel teknologi til at give forbrugere og virksomheder nye muligheder for at få mere ud sine penge, er det Signes primære opgave at sikre hyper-vækst. Som CMO står hun i spidsen for et marketingteam bestående af 27 medarbejdere på tværs af content/kampagner, sociale medier, Influencer marketing, brand studio, Corporate communication, Marketing automation, Web, Partnerships og digital performance (paid media).I dag har Lunar over 400.000 kunder – både privatbrugere og erhvervskunder – i Danmark, Sverige, Norge. Lunar har hentet over 2,5 mia. kr. i investeringer fra investorer som Heartland, Kinnevik og Chr Augustinus Fabrujjerm og fik i 2019 banklicens som det første danske fintech-selskab.

Hvorfor Danish Digital Award

DDA er med til at hylde de virksomheder, som gør en digital forskel, og er dermed med til at inspirere og udfordre os alle, til hele tiden at ville levere det bedste digitale løsninger. DDA giver os mulighed for, at få indblik i det der sker på tværs af brancher, og det kan vi bruge til at gøre vores arbejde endnu bedre.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award

Det er fantastisk at få mulighed for, sammen med så kompetente profiler, at drøfte hvad andre spillere gør godt. Jeg ved hvor meget det betyder for et team, at få den anderkendelse det er, at vinde en DDA pris. Det er derfor både givende, inspirerende og lærerigt at være med.

Head of Creative Management

Simon Ryhede

TV 2

Kategorier:

The Greater Good
+ Simon Ryhede

Jurymedlemmer:

Agnete Sylvest

Mediechef, Forbrugerrådet Tænk

Benedikte Larsen

Head of Digital Communications, Novo Nordisk

Camilla Grove Pelle

Digital Director, Advance

Eva Lundgren

Group Marketing Director, BC Hospitality Group

Jakob Lykke

Country Marketing Communication Manager, IKEA Danmark

Jannick Blaksmark

Head of Social and Creative, Kræftens Bekæmpelse

Kia Schonela Therkildsen Schlegel

Head of Marketing, TDC NET

Malene Brandt

Rådgiver & Bestyrelsesmedlem, MaleneBrandt.dk

Mette Schønnemann

Director of Brand, Marketing & Communication, Deloitte

Mette Hørdum

Partner, PONG

Rise Vestergaard

Client Team Director, Design Management, Valtech Denmark

Jacob Fruensgaard Øe

Director, Acceleration

Miriam Plon Sauer

Executive Strategy Director, EMEA , AKQA

Camille Clemmensen

Senior Art Director, Geelmuyden Kiese

Om Simon Ryhede

Simon har de seneste 20 år arbejdet i spændingsfeltet mellem den klassiske historiefortælling og udnyttelsen af de digitale og sociale interaktionsmuligheder mellem bruger og brand.

I august 2021 startede Simon som Head of Creative Management hos TV 2

 

 

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA et utrolig vigtigt tiltag, da den som en af de eneste awards, der sætter fokus på initiativer, som involverer og ikke mindst aktiverer brugerne på den lange bane. Alene det, at du som bureau eller annoncør kan indsende cases, som er flerårige, er et tydeligt signal om, at den enkeltstående (one-off) kampagne er uddøende.

Derudover er sammensætningen af juryen interessant, da den kobler forretning med kommunikation og kreativitet. Det betyder, at ”begge sider” af bordet taler sammen om, hvad der gør en kommunikationsindsats god og sammen fremhæver de ekstraordinære gode cases.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg ser det som min pligt at deltage, når jeg bliver inviteret. At give noget tilbage til branchen som jeg har været en del af, i så mange år. Og så glæder jeg mig til at være med til at sætte en retning og rammer for de cases og værker, der skal honoreres i kategorien Brand Impact sammen med en utrolig kompetent gruppe af branche folk – både fra bureau og fra annoncørsiden.

Forhåbentlig kan det inspirere andre virksomheder til at forfølge et arbejde, der skaber mere end bare et produktsalg.

CMO

Peter Tranberg

3C Retail A/S

Kategorier:

Data Science
+ Peter Tranberg

Jurymedlemmer:

Casper Dumont

Engagement Director, Kraftvaerk

Christian Iversen

Head of Martech, Telia

Claus Bek Nielsen

Founding Partner & Managing Director, Halfspace

Frederik Scholten

Head of Marketing and Proposition, Salesforce

Jeppe Berggreen

CCO, Ambition

Kasper Jessen

Cheif Development Officer, Wavemaker

Kenni Dalby

Leader CRM, Marketing Automation & Data Insigths, EPOS Audio

Kristina Vehn

Manager & Director, Analytics & Optimization, Valtech_eCapacity

Linea Svendsen

Head of AI, KPMG

Olivier Poivey

Co-founder / CEO, One Prediction

Sasa Kovacevic

Partner, Obsidian Digital

Signe Skarequist

Kommerciel Direktør/COO, Ekstra Bladet

Marc Sårde

CEO, Atcore

Om Peter Tranberg

Peter Tranberg er CMO i 3C Retail. Med 20 års erfaring inden for digital kommunikation og markedsføring, både på bureau- og annoncørsiden, samt for en lang række internationale virksomheder – er Peter en af branchens erfarne kræfter.

Da jeg fik muligheden for at engagere mig endnu mere i arbejdet omkring Danish Digital Award (DDA), sprang jeg til med det samme! For mig at se, spiller DDA en vigtig rolle i at løfte hele den samlede danske indsats når det kommer til udnyttelsen af de digitale kanaler. Med en af verdens bedst udbyggede digitale infrastrukturer, har Danmark gode forudsætninger for at indtage en førende position når det kommer til integrationen af de digitale kanaler, i alle dele af forretningen. Og det er netop gennem denne integration, at vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser for vores virksomheder fremover.

Lad os derfor arbejde målrettet mod at sikre denne udvikling; ved at dele og anerkende de gode indsatser, ved at inspirere hinanden og ved at lære af hinanden! Onwards!

Hvorfor Danish Digital Award?

Jeg ser Danish Digital Awards (DDA) som et kærkommen tiltag for alle der bevæger sig i og omkring de digitale kanaler til hverdag. Hvad enten det er som annoncør, som producent, som forbruger eller en hvilken som helst kombination af disse.

For med DDA, har Danmark fået en platform, hvor annoncører og bureauer har fået lejlighed til mere end blot at fremvise årets værker. Vi har med DDA fået det rum jeg mener vi har manglet. Et sted hvor vi på tværs af brancher/annoncører og bureauer, har mulighed for at få en dybdegående dialog omkring kvaliteten af produktionerne, kompetenceniveauer samt evnen til at se, forstå og leve op til forbrugernes forventninger – Fra strategi over kreativitet og eksekvering for til sidst at stå med resultatet.

Og når alle omkring bordet får en sådan indsigt, så går vi derfra med inspirationen og værktøjerne til at gøre vores arbejde endnu bedre, til at drive udviklingen og anvendelsen af de digitale muligheder i Danmark og til at sikre dansk erhvervsliv og danske organisationers konkurrenceevne fremover.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Godt spørgsmål!

Selvom det i dag er stort set umuligt at tale forretning, markedsføring og kommunikation, uden at forholde sig til brugen af de digitale kanaler, så er det jo faktisk ikke så længe siden, at verden så helt anderledes ud.

Det til trods, er det i gruppen af digitale professionelle, kun forbeholdt de færreste af, at have udbragt en skål da Danmark vandt EM i ’92, at have bygget og optimeret sites til Netscape, eller at have søgt information på nettet via Altavista.

Men dem der har, har været med på noget af en rejse. Fra ’de digitale’ blev placeret i kosteskab, så man kunne tage den frem i ny og næ, for at fortælle omverdenen, at man var med helt fremme i bussen, uden nogen reel intention om at bruge disse ’tosser med et modem’. Til i dag, hvor ingen ved sine sansers fulde fem vil anfægte, at de digitale kanaler er kernen i enhver form for interaktion med forbrugerne.

Disse digitale dinosaurer, der har været med fra starten, har måske mere end nogle andre lært på den hårde måde, at vinderformularen ligger i nytænkning, integration og åbenhed. At det ikke handler om enten/eller men måske lige så meget om ’noget helt tredje’. At alle ved hvordan verden så ud i går, men ingen ved hvordan den ser ud i morgen.

Måske er det fordi jeg er én af dem, at jeg er med i DDA? Eller måske bare fordi jeg i en alder af fyrre år og med stærkt vigende hårgrænse stadig har den røde hårfarve intakt?

Uanset hvad, er jeg bare glad for, at få muligheden for at bidrage med min del. Og jeg lover at gøre mit bedste!

Partner / UX Director

Nanna Engberg

Manyone

Kategorier:

Customer Experience
+ Nanna Engberg

Jurymedlemmer:

Anders Koefoed

Head of Digital, Specsavers

Charlotte Binderup-Haue

CMO, Lauritz.com

Christian Ruud

Partner, Pentia

Christian Uhl

Head of Experience Design & Communications, Wunderman Thompson

Elizabeth Fjellerup

Group CMO, Nordea

Jonas Sylvest

CCO, Hjaltelin Stahl – Accenture Interactive

Kim Bagdonas Jørgensen

Nordic Head of Digital, McDonald\'s

Lisa Gøttler

CMO, Kvik

Malene Paulli Buchvald

CMO, European Lifecare Group

Mikkel Olesen

Client Director, Knowit

Tine Lundby Rasborg

Associate Experience Director, Publicis Sapient

Nicolai Fogh

UX/UI Lead, Independent UX consultant

Om Nanna Engberg

Nanna er partner og UX Director I Manyone. Hun har I snart 20 år rådgivet virksomheder og organisationer om digital strategi, informationsarkitektur og design af digitale services og produkter, og søger hver dag at skabe et meningsfuldt møde mellem bruger og afsender.

Hvorfor Danish Digital Award?

Danish Digital Award har fra start af søgt at hylde den stærke indsats, der gav noget, og det er så vigtigt. Fremfor at være en branchefest, der hædrer dem der gør det flottest, har DDA altid holdt fast i et fokus på de produkter, kampagner og aktiviteter der skaber positiv forandring – og forankring – i de virksomheder de kommer fra. Det kan kun være til gavn for vores branche, at der er en barre, og at vi sætter den så højt som muligt. Det kan vi blandt andet gøre ved at have en prisfest som Danish Digital Awards.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Når der er en chance for at mødes med de klogeste hoveder og tale om det, der ligger ens arbejdshjerte nærmest, så må man slå til! Jeg glæder mig til at være med til at sætte fokus og retning  i Customer Experience, og til at snakke om hvad der er kvalitet med både annoncører og andre branchefolk.

Områdedirektør

Sille Stener

SDC

Kategorier:

System Platforms and Architecture
+ Sille Stener

Jurymedlemmer:

Bjørn Borup

Director, Digital Transformation, Røde Kors

Casper Schädler

Head of Data Solutions, Oracle

Joachim Wahl

VP, Nykredit

Jonas Kristensen

Director, Mjølner Informatics

Lars Christensen

Partner, Vertica

Lars Bjørn Falkenberg

Vice President & Deputy Managing Director Northern Europe , T-Systems International GmbH

Mads Pedersen

Group Director, Grundfos

Tom Tønnersen

Head of IT, Kvik

Aaren Ekelund

Director, small & medium business, Microsoft

Heidi Lindegaard

Head of Marketing, Adobe Nordic
CCO & Partner

Ralf Lodberg

Advice

Kategorier:

Digital Value Proposition
+ Ralf Lodberg

Jurymedlemmer:

Stine Kalmer Jørgensen

co-founder, dreamplan.io

Gitte Søe

VP Marketing, Kamstrup

Jonas Therkildsen

Managing Director, Dept

Anette Bøje

Chief Commercial Officer, MobilePay

Bo Michael Christensen

Senior ecommerce & sales manager, DBU

Claus Rødgaard

VP Digital Marketing, Nilfisk

Lasse Jensby Dahl

Co-CEO, Manyone

Peter Leif Hansen

Digital & Creative Manager, Brobizz A/S

Mette Munk

Head of Group Branding & Digital Communication, Danfoss

Kasper Søvsø Nielsen

Head of Digital & Marketing, Andel

Om Ralf Lodberg

Ralf er CCO og partner i Advice og har været med til at bygge bureauet op fra 15 til 120 passionerede mennesker, der udvikler strategisk funderede løsninger, som er digitale i kernen og kreative i eksekveringen. Udover sin ledelsesmæssige rolle er Ralf meget aktivt involveret i en række af bureauets kunder og brænder for fagligheden og den stærke løsning. Udgangspunkt for Ralf har altid været ’the magic connection’ hvor brandet både gør noget godt for forbrugeren, samfundet og forretningen.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er en vigtig begivenhed fordi den samler en masse kloge hoveder og alt det bedste arbejde her i landet. Det er vigtigt, hvis vi som nation vil bygge videre på den opmærksomhed udlandet har fået på det kreative og digitale Danmark. Den helt store styrke i DDA er, at fokus helt naturligt er på digitale løsninger og samtidig stærkt orienteret omkring det gode content. Det er ikke et enten-eller. Og den diskussion er vigtig at løfte i markedet.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Det er fantastisk at få lov til at sætte sig om et bord med nogle af ens dygtigste konkurrenter og tilsvarende knivskarpe ansvarlige for de mest interessante brands og drøfte, hvad godt arbejde er lige nu. Det er så stærkt, at det kan foregå uden territorie-afpisning og dagsordner. Det er et privilegium, jeg ikke ville være foruden.

Global Marketing Director Core Beer

Stephanie Illgner

Carlsberg Group

Kategorier:

Digital Activation
+ Stephanie Illgner

Jurymedlemmer:

Christian Strand

Nordic Managing Director, MARVELOUS

Jonathan Lang

Global Head of Digital Branding, Ørsted

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas

Partner , Zupa

David Demsitz

CDO, The Estée Lauder Companies

Jacob Hvam

Strategic UX and Design Director, Novicell

Mads Bøgh Larsen

Head of Digital Marketing / Chapter Lead, YouSee

Mette Klitvang Mehlsen

Marketing & Innovation Manager , Bisca

Anja Nagel L'harraki

VP, Global Marketing, Demant

Camilla Simonsen

Senior Marketing & Communication Manager, circle K

Karsten Stokking

Marketing Strategy Consultant, Fluido Group

Kenneth Christiansen

CMO, Energi Fyn

Sabine Wahl

Marketing Manager, Toms

Lars Kjøller Mejlgaard

CCO, REKOM

Cecilie Wiingaard

Head of Consumer Marketing, Orkla Danmark

Om Stephanie Illgner

Stephanie har 20 års erfaring med strategisk brand management og lederskab fra førende internationale FMCG virksomheder – i dag som Global Marketing Director hos Carlsberg.

Danish Digital Award giver mig som jurymedlem muligheden for at fordybe mig i mange spændende cases og sparre med nogle inspirerende mennesker.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

Digital kommunikation har en voksende betydning for vores kunder og forbrugere og derfor os annoncører. Som annoncører skal vi i dag møde vore kunder, hvor de kan involvere sig og være med til at skabe indhold og spændende oplevelser.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Med mine mange års erfaring med strategisk brand management fra førende internationale FMCG virksomheder som Ferrero, Coca-Cola, Royal Unibrew og Carlsberg har jeg en dyb forståelse for, hvad der gør en forskel hos forbrugerne.

Tak til vores partnere

Partner

Partner

Partner

Media partner

Partner

Partner

Media partner

Venue Partner

Partner

Partner

Natmad sponsor

Media partner