“Juryen er rygraden i DDA”

… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen, med en overvægt af annoncører
gør kun den videre proces endnu mere interessant.

 

Kim Jong Andersen

Juryformand

Kim Jong Andersen, Juryformand i Danish Digital Awards. Digital og kreativ strateg, headhunter, mad- og filmanmelder, underviser, foredragsholder og blogger.

Kim har arbejdet på både reklamebureauer og digitale bureauer i næsten to årtier for en lang række kendte brands. Har drevet egen konsulentvirksomhed indtil efteråret 2017, hvor Kim tiltrådte stillingen som Director, Strategy & Customer i EYs Advisory Services. Her rådgiver han virksomheder indenfor den markedsvendte del af den digitale transformation. Underviser i digital strategi på CBS, KEA og DJMX. Sidder med i adskillige Advisory Boards, blandt andet Creative North.

Kim hjælper dig med valg af kategorier.

Jeg vil meget gerne hjælpe dig med hvilke kategorier du kan sende ind. Du kan kontakte mig pr. mail eller telefon.

Kontakt Kim på Kim.J.Andersen@dk.ey.com eller mobil 27 79 22 14

Jesper Thyssen

Head of Digital Marketing Danske Licens Spil

Kategorier:

Digital Organisation

Jurymedlemmer:

Benedikte Larsen
Head of Digital Communications, Novo Nordisk

Martin Wolf
Nordic Digital & Business Development Director, L´Oréal

Peter B. Kreilgaard
Head of Marketing, Coop

Dorthe Krogh Jensen
Head of Marketing and Customer Engagement, Danske Bank

Michael Gamst
Director Brand & Marketing, Telenor DK

Lise Fink Vadsholt
CMO, Købstædernes Forsikring

Christian Ruud
Partner, Pentia

Michael Stein
Head of Marketing, Semler Mobility

Om Jesper Thyssen

Jesper Thyssen har igennem de seneste 7 år siddet for bordenden af Den Digitale Transformation i Danske Spil, hvor man har in-houset den digitale værdikæde fra tech-stack, data, medieaftaler og organisation. Jesper leder i dag en digital marketingafdeling bestående af 9 medarbejdere på tværs af content produktion, eksekvering og projektledelse. Alle sociale- og digitale kampagner eksekveres in-house i dag, hvor kundeoplevelsen og digital innovation er i centrum på baggrund af de enorme mængder data Danske Spil arbejder med hver eneste dag.

Jesper har sammen med Danske Spil opnået en del priser og nomineringer for digitale indsatser, og i 2017 blev han udnævnt som september måneds digitale talent i Bureaubiz. Senest har han ramt den prestigefyldte The M-List hos Danske Markedsføring for transformationen i Danske Spil. Jesper har været med til at digitalisere en retail mastodont som Danske Spil, hvor de i dag er en visionær digital virksomhed og driver en af Danmarks største eCommerce forretninger.

Jesper har igennem 11 år arbejdet med kommunikation og forretningsudvikling i det digitale univers, og er jævnligt foredragsholder til diverse konferencer.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er en fantastisk mulighed for at synliggøre de mange digitale visionære aktiviteter, som der knokles med for mange annoncører og bureauer rundt omkring i landet hver eneste dag. Vidensdeling er en altafgørende faktor for vores kontinuerlige udvikling, samt stræben efter at skabe de bedste oplevelser for de danske og internationale forbrugere. Derudover føles det rart at hylde de mennesker og virksomheder som gør en forskel, uanset om det omhandler ekstra profit på bundlinjen eller en optimal brugeroplevelse.

Personligt har jeg efterfølgende mærket større opbakning i organisationen i forbindelse med nomineringer til DDA, samt øget motivation hos de medarbejdere som dagligt arbejder med de cases vi indstiller.

Vi skal hylde hinanden i branchen og her er DDA for mig at se, det bedste sted at udleve drømmen.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg føler mig beæret over at være udvalgt til et awardshow af denne kaliber, så valget var knap så svært da jeg blev spurgt. Jeg lærer enormt meget af de mange dygtige mennesker i juryen og de nomineringer som vi ser fra alle deltagerne, det hele bruges som inspiration i videreudviklingen af mig selv og Danske Spil.

Jeg vil være med til at tegne rammerne for retningen for markedsføring i Danmark, hvor vi hylder de gode kundeoplevelser/relationer, og her er DDA en oplagt platform for at hjælpe visionære mennesker med at få synliggjort deres resultater.

Jeg glæder mig specielt meget over at DDA er blevet mere forretningsorienteret i år, for det er hvad vi skal levere i sidste ende – forretning og ikke enkeltstående løsninger.

Stephanie Illgner

Global Marketing Director Core Beer Carlsberg Group

Kategorier:

Digital Activation

Jurymedlemmer:

Anna Lindqvist
Nordic Marketing Manager, NESCAFÉ

Christian Orry Andersen
Group Digital Experience Director, Brandhouse

Christian Strand
Nordic Managing Director, MARVELOUS

Christian Nakskov
Global Head of Digital, Lantmännen Unibake

Jacob Holst Mouritzen
Communication Director, Mindshare

Jonathan Lang
Global Head of Digital Branding, Ørsted

Lars Hørlyck Christensen
Marketing Director, Kims

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
CEO, Partner , Zupa

Sofia Helgstrand
Deputy Marketing Manager, Ikea

Kim Plesner-Jacobsen
EVP, Digital Transformation & Strategy, Vertic

Om Stephanie Illgner

Stephanie har 20 års erfaring med strategisk brand management og lederskab fra førende internationale FMCG virksomheder – i dag som Global Marketing Director hos Carlsberg.

Danish Digital Award giver mig som jurymedlem muligheden for at fordybe mig i mange spændende cases og sparre med nogle inspirerende mennesker.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

Digital kommunikation har en voksende betydning for vores kunder og forbrugere og derfor os annoncører. Som annoncører skal vi i dag møde vore kunder, hvor de kan involvere sig og være med til at skabe indhold og spændende oplevelser.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Med mine mange års erfaring med strategisk brand management fra førende internationale FMCG virksomheder som Ferrero, Coca-Cola, Royal Unibrew og Carlsberg har jeg en dyb forståelse for, hvad der gør en forskel hos forbrugerne.

Mads Jensen

CCO Søstrene Grene

Kategorier:

ROI

Jurymedlemmer:

Carina Gjerløv
Country Lead, Google Denmark

Christel Toftegaard Poulsen
Kommerciel Chef for marketing, branding og digital, Stofa

Christian Fjeldsøe
Senior Director, Velux

Jakob Møllmann
Nordic Digital Manager, Coca-Cola Nordic

Jakob Hertz
Head of Digital and Online, ROCKWOOL Nordics

Lise Villefrance
Teamleder for Loyalitet & Marketing, ASE

Mette Scheel
Marketing Manager, Alka Forsikring

Michael Rahbek
Marketing Director, The Whole Company A/S

Mikkel Lind
Direktør, TDC Group Brand, CSR & Marketing Strategy, TDC Group

Nikolaj Ledet
Marketing Manager , Toyota

Jakob Korsgaard
CCO, s360

Om Mads Jensen

Mads Jensen er CDO hos Søstrene Grene, hvor han sidder med det internationale ansvar for virksomhedens digitale transformation og marketingindsatser og er bestyrelsesmedlem i E-commerce bureauet No Zebra.

Mads har de seneste 10 år arbejdet indgående med kommercielle aktiviteter i detailhandlen og fokuseret på at skabe vedvarende forretningsudvikling gennem et ufravigeligt fokus på at etablere stærke kunderelationer gennem brugen af tidssvarende digitale platforme.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA bidrager med noget rigtig positivt i forhold til at præge den digitale udvikling og anerkende de organisationer der går forrest.

Ambitionsniveauet for DDA er enormt stort og personligt tror jeg, at man netop flytter grænser når drømmene flyver højt. Derfor er jeg glad for, og stolt over, at kunne bidrage med mine kompetencer og erfaring i den vigtige digitale dialog.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Forhåbentligt fordi Dansk Annoncørforening finder min profil interessant og relevant i forhold at kunne præge udviklingen inden for digitalisering.

Jeg arbejder aktivt henimod at skabe stærke kunderelationer, hvor digitaliseringen kan bruges både til at fjerne friktion i forretningsmodellen, og samtidig til at skabe vedvarende konkurrencemæssige fordele gennem et forstærket værditilbud.

Mads Cramer

Global Head of Brand, Content & Design Saxo Bank

Kategorier:

Commerce

Jurymedlemmer:

Eva Lundgren
Head of Brand and Marketing, Thomas Cook Northern Europe

Christer Andersen
Vice President, Group Marketing, Scandlines Danmark

Frank Troelsen
CEO, STYLEPIT

Lars Lytton Kejser
Country Manager, Episerver

Michael Ewald Hansen
Ecommerce Director, Lakrids by Johan Bülow

Simon Lange
Head of UX & Design, IMPACT

Toke Lund
International Ecommerce direktør, Novicell

Trine Rønsbøl
Brand Activation & Strategy Director, Boozt.com

Line Bering Larsen
Marketing & Omnichannel Director, Bolia.com

Lars Elkjær Andersen
Director eCommerce & Digital Customer Channels, Vestas

Om Mads Bang Cramer

Mads Bang Cramer er Head of Branding & Content hos Saxo Bank, hvor han sidder med ansvaret for virksomhedens indholdsproduktion og brandaktiviteter til alle ejede og betalte kanaler.

Mads har de seneste 7 år arbejdet med content og digital marketing særligt indenfor den finansielle sektor, og med hans seneste stilling som Digital & Commercial Director fra PR bureauet Geelmuyden Kiese er hans interesse og kompetencer sammenspillet mellem det jounalistiske og kommercielle indhold.

Hvorfor Danish Digital Award?

Den digitale udvikling er kommet for at blive, og jeg er optaget af, hvordan virksomheder og bureauer udnytter nye platforme og digitale muligheder til at udtrykke sig. DDA er bestemt et positivt bidrag i den forbindelse, og noget jeg selv har brugt, når jeg manglede inspiration.

Vi har brug for at hylde hinanden for de digitale færdigheder og resultater vi skaber omkring komunkation og marketing, og DDA’en er den helt rette award til dette.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg har et ben i hver lejr. Jeg er optaget af digital markedsføring, og den målbare værdi den skaber, men også, hvilken troværdig stemme indhold har når det kommer til digital omtale. Jeg glæder mig til at bidrage med denne indsigt i juryarbejdet i målet om at finde den helt rette vinder til denne kategori.

Christina Tønnesen

CEO Mensch

Kategorier:

Innovation

Jurymedlemmer:

Frederik Qvitzau
Digital & Social Media Brand Manager , McDonald's

Bo Damgaard
Managing Director, OMD Danmark

Christian Langballe
Creative Director & Partner, Hello Great Works

Mari-Louise Jonsson
Senior Director, LEGO

Martin Majlund
COO, Sky.Garden

Mikkel Bach-Andersen
Partner , Kunde & Co

Peter Gregersen
Senior User Experience Specialist, MobilePay

Thomas Michael Kolster
Director Design & Creation, Danfoss

Thomas Busk
CEO & Partner, 1508

Peter Ankerstjerne
Konsulent, Service Marketing International

Malene Paulli Buchvald
Marketingdirektør, Falck

Om Christina Tønnesen

Christina Tønnesen er, udover sin rolle som managing partner på Mensch, ansvarlig for at lede og udvikle strategiske og kreative processer med stærke resultater. Christina er uddannet strategisk planner og har en særlig indsigt i forbrugernes beslutningsprocesser. Christina Tønnesen elsker at dykke dybt i data, og finde relevante indsigter der kan inspirere kreative processer og forretningsmæssig udvikling

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er en anledning til at sammenholde og rangordne mange hundrede stykker arbejder, og derigennem etablere en standard for, hvad der er godt.

DDA skaber stor inspiration, og giver mulighed for at anerkende og hylde godt arbejde, som ellers kunne være blevet overset.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg finder det dybt inspirerende, at få indblik i andre cases og se en masse forskellige kreative og innovative løsninger. Jeg har en klar holdning til, hvad der er godt, og jeg vil gerne være med til at finde branchens bedste arbejde, så det kan fremhæves og folkene bag kan blive anerkendt for deres præstation.

Søren Christensen

Client Service Director/Partner Robert/Boisen & Like-minded

Kategorier:

Content Production

Jurymedlemmer:

Esben Amtorp
Digital Direktør, Anew & Envision

Jakob Stigler
Co-Founder, Mano

Malene Birkebæk
Chef for Design og Branding, DR

Martin Meyer
Strategist , DDB Copenhagen

Morten Saxnæs
Head of social media and brand activation, &Co.

Ronni Madsen
VP, M2 Film

Ulrik Feldskov Juul
PR, Karma & Communications Manager, hummel

Morten Grubak
Creative Director, VICE

Om Søren Christensen

Søren Christensen er partner og strategisk direktør hos Robert/Boisen & Like-minded. Søren arbejder både med strategi og udvikling af kreative løsninger og har været på bureauet de sidste 18 år. Søren tror fuldt og fast på at kreativitet er genvejen til effektivitet og arbejder blandt andet derfor meget med at dokumentere effekt på bureauets arbejde.

Hvorfor Danish Digital Award?

Det er på ingen måder, fordi der mangler priser i Danmark. For min skyld kunne man godt fjerne et par stykker, men DDA har bestemt en eksistensberettigelse. Jeg kan godt lide den nye kategoristruktur, som i endnu højere grad differentierer prisen ift. mere klassiske awardshows.

Jeg tror, at det er vigtig, at vi hele tiden kigger på hvor den digitale verden og alle de nye værktøjer er på vej hen. Det giver samtidig også en mulighed for at følge med i hvad der er ’state of the art’ i Danmark.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Det er fagligt interessant at diskutere arbejde med dygtige mennesker, det skaber godt netværk og så synes jeg at DDA’s blanding af bureaufolk og annoncører giver en mere bredspektret debat, som giver indsigt i hvad der foregår på den ’anden side af bordet’.

Simon Ryhede

Global Digital Director Momondo

Kategorier:

Brand Impact

Jurymedlemmer:

Frederik Juul
Head of theatrical distribution, SF Studios

Bo Falsig
Partner / CEO, Kompas Kommunikation

Lars Bo Christiansen
CMO, Stryhns

Susanne Lund
Managing Director, EGGS Denmark

Thomas Kolster
Director, Goodvertising

Miriam Plon Sauer
Strategisk direktør & Partner, Another

Ida Kinch
Lead Creative Director, Apple

Sofie Svarre
Head of Insight & Strategy , Advance

Olga Bastian
Executive creative director, We Love People

Katrine Asp-Poulsen
Head of Communications, Kræftens Bekæmpelse

Mette Hørdum
Founder & Managing Director, The Unicorn

Om Simon Ryhede

Simon Ryhede er Global Digital Director hos momondo og har bl.a. ansvaret for at implementere momondo’s globale purpose strategi: “Let’s Open Our World” på tværs af digitale og sociale platforme.

Simon har de seneste 19 år arbejdet i spændingsfeltet mellem den klassiske historiefortælling og udnyttelsen af de digitale og sociale interaktionsmuligheder mellem bruger og brand.

 

 

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA et utrolig vigtigt tiltag, da den som en af de eneste awards, der sætter fokus på initiativer, som involverer og ikke mindst aktiverer brugerne på den lange bane. Alene det, at du som bureau eller annoncør kan indsende cases, som er flerårige, er et tydeligt signal om, at den enkeltstående (one-off) kampagne er uddøende.

Derudover er sammensætningen af juryen interessant, da den kobler forretning med kommunikation og kreativitet. Det betyder, at ”begge sider” af bordet taler sammen om, hvad der gør en kommunikationsindsats god og sammen fremhæver de ekstraordinære gode cases.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg ser det som min pligt at deltage, når jeg bliver inviteret. At give noget tilbage til branchen som jeg har været en del af, i så mange år. Og så glæder jeg mig til at være med til at sætte en retning og rammer for de cases og værker, der skal honoreres i kategorien Brand Impact sammen med en utrolig kompetent gruppe af branche folk – både fra bureau og fra annoncørsiden.

Forhåbentlig kan det inspirere andre virksomheder til at forfølge et arbejde, der skaber mere end bare et produktsalg.

Peter Tranberg

CMO L'Easy

Kategorier:

Analytics and AI, Marketing Automation

Jurymedlemmer:

Morten Storm
Head of eCommerce & Self-Service, 3

Tim Kongsbach
Online Manager, EDC

Elizabeth Fjellerup
Marketing Director, Nordea

Kirstine Bernes
Marketing Manager, Interflora

Frederik Jespersen
Head of Marketing, Sales and CRM, OiSTER

Anne Mette Koch
CCO, danbolig

Claus Rødgaard
VP Digital Marketing, Nilfisk

Nanna Baht-Hagen
Head Of Marketing, Georg Jensen

Nana Bule
CMO, Microsoft

Lisa Gøttler
CMO, Kvik

Om Peter Tranberg

Peter Tranberg er CMO i L’Easy en del af 3CRetail. Med 20 års erfaring inden for digital kommunikation og markedsføring, både på bureau- og annoncørsiden, samt for en lang række internationen virksomheder – er Peter en af branchens erfarne kræfter.

Da jeg fik muligheden for at engagere mig endnu mere i arbejdet omkring Danish Digital Award (DDA), sprang jeg til med det samme! For mig at se, spiller DDA en vigtig rolle i at løfte hele den samlede danske indsats når det kommer til udnyttelsen af de digitale kanaler. Med en af verdens bedst udbyggede digitale infrastrukturer, har Danmark gode forudsætninger for at indtage en førende position når det kommer til integrationen af de digitale kanaler, i alle dele af forretningen. Og det er netop gennem denne integration, at vi skaber de bedst mulige vækstbetingelser for vores virksomheder fremover.

Lad os derfor arbejde målrettet mod at sikre denne udvikling; ved at dele og anerkende de gode indsatser, ved at inspirere hinanden og ved at lære af hinanden! Onwards!

Hvorfor Danish Digital Award?

Jeg ser Danish Digital Awards (DDA) som et kærkommen tiltag for alle der bevæger sig i og omkring de digitale kanaler til hverdag. Hvad enten det er som annoncør, som producent, som forbruger eller en hvilken som helst kombination af disse.

For med DDA, har Danmark fået en platform, hvor annoncører og bureauer har fået lejlighed til mere end blot at fremvise årets værker. Vi har med DDA fået det rum jeg mener vi har manglet. Et sted hvor vi på tværs af brancher/annoncører og bureauer, har mulighed for at få en dybdegående dialog omkring kvaliteten af produktionerne, kompetenceniveauer samt evnen til at se, forstå og leve op til forbrugernes forventninger – Fra strategi over kreativitet og eksekvering for til sidst at stå med resultatet.

Og når alle omkring bordet får en sådan indsigt, så går vi derfra med inspirationen og værktøjerne til at gøre vores arbejde endnu bedre, til at drive udviklingen og anvendelsen af de digitale muligheder i Danmark og til at sikre dansk erhvervsliv og danske organisationers konkurrenceevne fremover.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Godt spørgsmål!

Selvom det i dag er stort set umuligt at tale forretning, markedsføring og kommunikation, uden at forholde sig til brugen af de digitale kanaler, så er det jo faktisk ikke så længe siden, at verden så helt anderledes ud.

Det til trods, er det i gruppen af digitale professionelle, kun forbeholdt de færreste af, at have udbragt en skål da Danmark vandt EM i ’92, at have bygget og optimeret sites til Netscape, eller at have søgt information på nettet via Altavista.

Men dem der har, har været med på noget af en rejse. Fra ’de digitale’ blev placeret i kosteskab, så man kunne tage den frem i ny og næ, for at fortælle omverdenen, at man var med helt fremme i bussen, uden nogen reel intention om at bruge disse ’tosser med et modem’. Til i dag, hvor ingen ved sine sansers fulde fem vil anfægte, at de digitale kanaler er kernen i enhver form for interaktion med forbrugerne.

Disse digitale dinosaurer, der har været med fra starten, har måske mere end nogle andre lært på den hårde måde, at vinderformularen ligger i nytænkning, integration og åbenhed. At det ikke handler om enten/eller men måske lige så meget om ’noget helt tredje’. At alle ved hvordan verden så ud i går, men ingen ved hvordan den ser ud i morgen.

Måske er det fordi jeg er én af dem, at jeg er med i DDA? Eller måske bare fordi jeg i en alder af fyrre år og med stærkt vigende hårgrænse stadig har den røde hårfarve intakt?

Uanset hvad, er jeg bare glad for, at få muligheden for at bidrage med min del. Og jeg lover at gøre mit bedste!

Mette Dyhr

Direktør for virksomhedspartnerskaber og innovation UNICEF

Kategorier:

Customer Experience

Jurymedlemmer:

Asbjørn Poulsen
CEO, MagicPeopleVodooPeople

Claus Mackinney-Valentin
Chief Digital Officer, Bolius Boligejernes Videncenter

Jeppe Kruse
Director of UX & Development, Spring/Summer

Klaus Silberbauer
Partner, THINK

Mikkel Olesen
Client Director, Creuna

Stine Munk-Stander
Director, Digital Marketing, PANDORA

Tine Lundby Rasborg
Experience Lead, Publicis.Sapient

Nathalie Brogaard Jensen
Global Head of Digital, Flying Tiger

Pernille Fruensgaard Øe
Head of Industry Facebook, Facebook

Jonas Sylvest
Partner, Hjaltelin Stahl

Om Mette Dyhr

Mette Dyhr er Direktør for virksomhedspartnerskaber og innovation i UNICEF samt bl.a. medlem af bestyrelsen i Dansk Annoncørforening.

Mette har været marketingansvarlig for flere stærke brands og har siden bevæget sig over til mere generel ledelse, hvor hendes marketing erfaring kombineres med forretning og ledelse for opnåelse af værdi for både kunder og virksomhed.

Hvorfor Danish Digital Award?

Selvom priser kan komme til at minde om skønhedskonkurrencer, er det vigtigt, at vi både hylder dem som gør sig ekstra umage og lærer af de bedste cases.

DDA har en stærk position på det danske marked og med de nye kategorier, der tager afsæt i annoncørernes dagligdag og udfordringer, bliver prisen meget mere relevant. DDA skal være danske annoncørers vigtigste inspirationskilde inden for marketing og derved strategi, nytænkning og effektivitet.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Det er super inspirerende at få indsigt i hvad de mange dygtige marketeers udretter og det er fagligt givende at diskutere arbejdet med de gode mennesker fra både annoncører og bureauer.

Netop kombinationen af deltagere fra alle sider af bordet giver DDA den tyngde og holisme, som marketing kræver.

Michala Svane

Vice President Sales & Marketing Tivoli

Kategorier:

Personalisation

Jurymedlemmer:

Brian Carlson
Partner & Client Service Director, Klausen&Partners

Frida Louise Damhus
Head of CX, Wunderman Nordic

Jacob Karne
Creative Director Digital, Subsero

Jesper Laumand
Managing Director, Nordics & Netherlands, Oath

Jimmi Eriksen
Executive Director, Magnetix Linked by Isobar

Kirsten Dinesen
Direktør, Frontpage Kommunikation & PR

Louise Klüwer
Digital chef, TV 2 Creative, TV2

Maria Viskum
Head of Online Marketing, Matas

Nanna Vejgaard
Digital Marketing Manager, Copenhagen Airports

Sune Mejding
Head of Sales and Marketing, Santander Consumer Bank Denmark

Om Michala Svane

Michala Svane sidder som Vice President of Sales and Marketing i Tivoli, med ansvar for en afdeling på 36 medarbejdere og Tivolis produktudvikling, kampagner, salgsstrategi og de sociale- og digitale kanaler.

Michala har arbejdet med digital forretningsudvikling i mere end 15 år og har vundet en række priser for sit arbejde med bl.a. omnichannel og digitalisering.

Hvorfor Danish Digital Award?

Med DDA får vi lov at hylde dem, der år efter år løfter barren for, hvordan de digitale kanaler kan indgå som en uundværlig spiller i firmaets marketingmix – ikke bare som et add-on eller en enkeltstående gimmick, men med afgørende målrettede indsatser, der skaber konverteringer og forretning.

Især med de sociale kanaler ser vi i disse år stærke eksempler på, hvordan virksomheder interagerer og involverer deres (potentielle) kunder og derved skaber nye indsigter og muligheder for vækst og loyalitet.

I en verden, hvor vi både som annoncører eller bureau, er hurtigt videre med arbejdet med den næste kampagne, er det befriende at tage sig tid til at sætte lys på dygtige menneskers arbejde og lære fra de bedste. Det er med til at løfte os både som branche og som fagfolk.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg nyder at være i selskab med dygtige mennesker, som man altid finder i DDA-juryen og så lærer jeg rigtig meget af de mange gode cases, der bliver indstillet og efterfølgende drøftet i juryen. Det er som om at være på en intensiv marketing-bootcamp, der sikrer, at man selv holder sin faglige værktøjskasse ajour.

Derudover uddeler jeg gerne kærlige spark over skinnebenet til dem, der ikke har et klart forretningsmæssigt formål med deres content og tilstedeværelse på digitale og sociale kanaler.
Og nå ja.. så plejer det at være en ret hyggelig fest 🙂

Stine Kalmer Jørgensen

Afdelingsdirektør, Digital Innovation, Digital & Marketing Nykredit

Kategorier:

Digital Differentiation

Jurymedlemmer:

Agnete Sylvest
Head of Digital Media, Visit Denmark

Esben Sohl
Creative Director, Umwelt

Karin Hallum Hougs
Director Web Engagement and Digital Marketing, GN Hearing

Line Kierulf Dahl
Digital Strategy Consultant, PFA Pension

Mikkel Andreas Heideby
CCO & co-owner, Sunrise

Nicolai Wichmann
Kontaktdirektør, Frankly

Thomas Hvidt
Head of Digital Marketing & Media, Carlsberg Danmark

Stine Darby
Head of Partnership Activation & Sales, B&O

Ralf Lodberg
CCO & Partner, Advice

Om Stine Kalmer Jørgensen

Stine har 19 års erfaring med digital forretningsudvikling og lederskab fra forskellige sektorer – i dag som Afdelingsdirektør, Digital Innovation i Nykredit.

Sammen med sit team af design thinkers og data wizards arbejder Stine mod at levere de mest effektive, engagerende og innovative digitale kundeoplevelser i en af Danmarks førende leverandører af finansielle tjenesteydelser.

Stine har en god forståelse for de konkrete udfordringer som opleves i virksomhederne, når nytænkning skal forankres, digitalisering udnyttes og implementering lykkes.

Hvorfor Danish Digital Award?

Danish Digital Award giver mig muligheden for at løfte blikket og blive inspireret af de mange spændende cases og netværke med nogle visionære mennesker, der får energi af med de samme udfordringer som jeg.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Danish Digital Award er et vigtigt element i det samlede danske digitale landskab og stedet, hvor det seje træk belønnes.

Jeg deltager, fordi det er det rigtige forum at dele ideer, resultater og sprede viden og inspiration på tværs af brancher og virksomheder.

Jeg har været med siden ”det der e-handel” blev overladt til yngste fuldmægtig til nu, hvor digitalisering er et integreret element i enhver forretningsstrategisk diskussion, og jeg glæder mig hvert år til jury-diskussionerne, festen og de skulderklap, der gives der.

Mads Fuhr

General Manager, Operations AKQA

Kategorier:

Digital Transformation

Jurymedlemmer:

Jacob Fibiger Jensen
Group Senior Director, Grundfos

Lars Bjørn Falkenberg
CEO, Charlie Tango

Line Munkholm Haukrogh
Global Head of UX, Digital & Channels, Danske Bank

Mikkel Josephsen
CDO , Saint-Gobain Distribution Denmark

Natasha Friis Saxberg
Head of Venture Development, Maersk Growth

Rasmus Friis
Global Head of Digital Development, Arla Foods

Rise Vestergaard
Client Team Director, Design Management, Valtech Denmark

Karsten Stokking
Nordic Marketing Leader, IBM

Esben Trier
Partner, CanopyLAB A/S

Carsten Borup
Konsulent, Capax Recruitment

Thomas Bjerg
CEO, Belong Agency

Om Mads Fuhr

Mads Fuhr sidder til dagligt i direktionen hos AKQA Denmark – verdens mest prisvindende design- og innovationsbureau. I Danmark har han det overordnede ansvar for det samlede leveranceapparat på tværs af de to kontorer i København og Århus, som samlet udgør 140 mand.

Udover et konstant fokus på drift, forretning og kvalitet, så bruger Mads sin tid indenfor salg, marketing, forretningsudvikling, rådgivning og sparring.

Han har de sidst 18 års tid helliget sig arbejdet med at forstå, udtænke samt støtte organisationer i deres rejse mod at skabe bedre, digitale oplevelser og dermed et stærkere forretningsmæssigt fundament. Det har han gjort for mere end 100 forskellige virksomheder i over 17 lande – alt fra startups, C20 til Fortune500 virksomheder. Det har givet ham en dyb indsigt og forståelse for, hvordan virksomheder organiserer sig og hvor udfordringer og muligheder opstår.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er per definition det største digitale marketing award show i Danmark. På femte år har vi insisteret på at identificere og hylde de virksomheder, som tør vise hvad der er muligt – ikke mindst set i lyset af at verden kun er blevet mere kompleks.

Det stiller kæmpe krav til organisationer, systemer, løsninger og teknologier, men så sandelig også til de mennesker, der skal formå at skabe værdi heraf.

DDA således både den udførte eksekvering, den intelligente implementering, de veltænkte løsninger og de mest effektfulde arbejder på tværs af discipliner.

Ligeså vigtigt, så hylder vi det langvarige og – ofte – mere usynlige arbejde og indsats, der ligger i at skabe en reel digital (marketing) transformation og dermed en differentiering i markedet. Det stiller høje krav og det arbejde fortjener at komme frem i lyset og blive vist til inspiration for andre, hvis Danmark fortsat skal være skabende og konkurrencedygtige i en nær fremtid.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Først og fremmest fordi det er pisse sjovt! Det er samtidig udfordrende og inspirerende og så berører vi altså ting, som er helt afgørende for dansk erhvervslivs fortsatte evne til at vækste.

Jeg nyder at tage del i- og bidrage til det, og derfor er jeg utrolig glad og stolt af at få æren af endnu et år som jurygruppeformand.

Vi må aldrig miste det fremadskuende, eksperimenterende og energiske mind-set der skal til for at lykkes – også i morgen. Hvis man ønsker at være aktuel, relevant og være med til at definere fremfor at adaptere, så er der en række parametre som bør opfyldes, heriblandt nysgerrighed, tro, evne, kreativitet og mod.

I min optik så er DDA med til at bevare- og fremhæve det faglige fokus på disse og andre emner, ved helt konkret at vise løsninger og cases der eksemplificerer dette. Samtidig så samler vi dansk erhvervsliv og dets samarbejdspartnere i et inspirerende og aktuelt show, hvor det bedste digitale arbejde hyldes. What’s not to like!

 

Hovedsponsor

Logo, EY