“Juryen er rygraden i DDA”

… at den så repræsenterer den absolutte top af branchen, med en overvægt af annoncører
gør kun den videre proces endnu mere interessant.

 

Kim Jong Andersen

Juryformand

Kim Jong Andersen, Digital og kreativ strateg, digital talent headhunter, madanmelder, underviser, foredragsholder og blogger i Point of View International. Har arbejdet i reklamebranchen i næsten to årtier, senest som kreativ direktør. Driver nu sit eget konsulentfirma, JONG, hvor han rådgiver virksomheder i digital forretningsudvikling og organisation. Optaget på Dansk Markedsførings M-list, en blå bog over de allerdygtigste marketingprofiler i Danmark. Har selv vundet adskillige awards både herhjemme og i udlandet. Underviser i digital strategi og kommunikation på CBS, KEA og DJMX.

Peter Svarre

Digital strateg, foredragsholder og forfatter petersvarre.dk

Kategorier:

Social - Conversation

Jurymedlemmer:

Miriam Plon Sauer
Strategisk direktør & Partner, Another

Terese Lund Johannesen
Head of Marketing, Codan

Simon Ryhede
Digital Director, We Love People

Anthony Lim
Head of Sales and Marketing, CallMe

Susanne Lund
CEO, Konstellation & Republica

Benedikte Larsen
Head of Digital Communications, Novo Nordisk

Jonas Ingvardsen
Strategy Director & Partner, Patchwork

Christina Tønnesen

CEO Mensch

Kategorier:

Website - Corporate or Public, Website - Microsites

Jurymedlemmer:

Lise Villefrance
Teamleder for Loyalitet & Marketing, ASE

Mikkel Olesen
Client Director, Creuna

Steffen Blauenfeldt Otkjær
CEO, DISPlay

Tim Kongsbach
Online Manager, EDC

Elizabeth Fjellerup
Marketing Director, Nordea

Peter Jurland
Marketing Manager, Opel Danmark

Kim Olesen
Direktør, Unibet

Martin Majlund

COO Sky.Garden

Kategorier:

Innovation - Established companies / Brands, Innovation - Startups

Jurymedlemmer:

Ralf Lodberg
CCO & Partner, Advice

Jacob Schlundt
Head of Marketing & Communications, AON

Thomas Brandt
CEO, Bates

Steffen Lundgren Kristensen
Marketing Manager, Danske Lotteri Spil

Eskil Busck
Digital Director, DDB Copenhagen

Jacob Langemark
CEO, Hello Group

Peter Gregersen
Senior User Experience Specialist, MobilePay

Per Christiansen
Marketingdirektør, Momondo

Lise Fink Vadsholt
CEO, OgilvyOne 

Martin Schultz
Managing Director, Plant Aps

Kenneth Christiansen
Head og Marketing, SAS

Martin Gjerløff
Digital Strategy Director, The Insight Job

Lars Samuelsen
Digital Director, Uncle Grey

Frederik Andersen
CEO, VICE

Mikkel Josephsen
Digital Direktør, YouSee

Om Martin Majlund

Martin valgte i september 2016 at sige sit job op for at prøve “det nye sort” – startups. Den nye udfordring hedder Sky.Garden, som er en mobil handelsplatform bygget specifikt til Afrika.

Før Sky.Garden var Martin global chef for marketingtech i Carlsberg. Martin har ligeledes en fortid som konsulent i både reklame- og webbranchen i København.

Jeg kan godt lide ideen om at hylde de enkelte individer bag arbejdet og dermed få en smule distance til bureauerne.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA distancerer sig fra de andre awardshows ved at hylde de enkelte individer bag arbejdet. Både kunder og bureauer. Ideologien omkring, at et enkelt stykke arbejde kan bringe en ændring (lille som stor) til vores daglige adfærd eller opfattelse af verdenen, er jeg stor tilhænger af. Og her ser jeg DDA som forgangseksempel.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg har nu prøvet at arbejde på de fleste sider af bordet. Som konsulent har jeg eksekveret på problemstillingerne. Som kunde har jeg prøvet at føde projekterne. Men først som entreprenør har jeg prøvet både at identificere og eksekvere et problem defineret af mig selv. Fælles for alt, hvad jeg har lavet er at succesen af de projekter, jeg har været med i, har været direkte afhængige af det kreative arbejde i eksekveringen. Men jeg forstår muligvis begrebet kreativitet en anelse anderledes end de fleste andre, og det er noget, jeg gerne ønsker en debat omkring sammen med alle de dygtige jurygruppemedlemmer i DDA.

Stephanie Illgner

Global Marketing Director Core Beer Carlsberg

Kategorier:

Effectiveness

Jurymedlemmer:

Michael Rahbek
Head of Private Label, Dagrofa

Thomas Michael Kolster
Director Design & Creation, Danfoss

Anna Falkenberg
Partner, Falkenberg & Falkenberg

Brian Carlson
Partner & Client Service Director, Klausen&Partners

Frederik Juul
Director, Kommunikationsbureauet KBH

Claus Andersen
MD, PHD

Lars Birkholm Petersen
Global Director, Sitecore

Om Stephanie Illgner

 

Stephanie har 20 års erfaring med strategisk brand management og lederskab fra førende internationale FMCG virksomheder – i dag som Global Marketing Director hos Carlsberg.

Danish Digital Award giver mig som jurymedlem muligheden for at fordybe mig i mange spændende cases og sparre med nogle inspirerende mennesker.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

Digital kommunikation har en voksende betydning for vores kunder og forbrugere og derfor os annoncører. Som annoncører skal vi i dag møde vore kunder hvor de kan involvere sig og være med til at skabe indhold og spændende oplevelser.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Med mine mange års erfaring med strategisk brand management fra førende internationale FMCG virksomheder som Ferrero, Coca-Cola, Royal Unibrew og Carlsberg har jeg en dybt forståelse for hvad der gør en forskel hos forbrugerne.

Eva Lundgren

Head of Marketing Spies

Kategorier:

Advertising & Activation

Jurymedlemmer:

Poul Mikkelsen
Founder, Advising

Jakob Stigler
Managing Director, Be On

Kent Stephan Jensen
Partner, Boye & Spellerberg

Nanna Vejgaard
Digital Marketing Manager, Copenhagen Airports

Claus R. Brix
Nordic CEO, Dansk Reklame Film

Mulle Juul Korsholm
Head of Campaigns, Folkekirkens Nødhjælp

Frederik Zoega
Digital Director, Kunde & Co

Ulrik Juul
Creative Director , LEGO / CMA, Global Campaigns, LEGO System

Ronni Madsen
VP, M2 Film

Christian Strand
Managing Director, Marvelous

Nikolaj Ledet
Marketing Manager , Toyota

Ralf Sohl
Partner, Umwelt

Kristoffer Finsteen Gjødvad
Senior Director Retail Marketing, William Demant

Petter Pablo Sommerfelt-Venegas
CEO, Partner , Zupa

Holger Wilcks
Marketingchef,

René Westendahl
Managing Director, Carat Danmark

Om Eva Lundgren

Eva Lundgren sidder som Head of Marketing i Spies A/S og som Head of Marketing Effectiveness and Planning i Thomas Cook Northern Europe. Eva har været med til at digitalise en branche som for bare 15 år siden bestod af fysiske butikker og tonsvis af printede kataloger tiI i dag at være stort set 100% digitaliseret. Eva har over de seneste par år vundet adskillige internationale awards for digitale kampagner indenfor især activation og integrated campaigns.

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er en vigtig del i opgaven med at sprede viden og inspiration på tværs af brancher og virksomheder, og jeg synes det er interessant at vægten især ligger på den digitale udvikling i virksomhederne. Med DDA sættes der ekstra fokus på de virksomheder som er dygtigst til at benytte de digitale muligheder i målet med at løse en strategisk opgave, og som har gjort sig ekstra umage for at være relevante og nyskabende overfor kunderne og på den måde differentierer sig fra de øvrige virksomheder på markedet.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Forhåbentlig fordi jeg kan bidrage med mine erfaringer fra digitale kampagner som ligger lidt udenfor det vanlige, og fordi jeg lægger vægt på at løfte ambitionsniveauet, og formodentlig fordi jeg alligevel kæfter op med en udtalt holdning til det meste i rigtig mange sammenhænge…

Jeg vil rigtig gerne være med til at løfte niveauet for markedsføring generelt i Danmark og prøve at udfordre virksomhederne til at f.eks. taktisk kommunikation også kan være af høj kvalitet – især hvis man tager de digitale muligheder i brug. Samtidig så har jeg den største forståelse for alle de konkrete hindringer og udfordringer som møder de ansvarlige i virksomhederne til dagligt, og som gør at det kan være ekstra bemærkelsesværdigt når nytænkning og særligt godt udførte initiativer lykkes.

Jeg glæder mig rigtig meget til endnu en god diskussion i jury-grupperne om hvad der godt, bedre og bedst.

 

Morten Saxnæs

Head of brand activation and social &Co

Kategorier:

Social - Content

Jurymedlemmer:

Bianca Nesgaard
Global Director, Digital Experience , Pandora

Søren Christensen
Client Service Director/Partner, Robert/Boisen

Nanna Bath-Hagen
Director, Head of Brand and Content, Saxo Bank

Mads Jensen
CCO, Søstrene Grene

Thomas Bjerg
CEO, Very

Christian Uhl
Head of content Strategy, Wunderman

Thomas Koefoed
Marketing Director, Synoptik

Om Morten Saxnæs

Morten Saxnæs arbejder til dagligt hos &Co, hvor han er Head of Social and Brand Activation. Teamet består af yderligere to content strategists, der arbejder med at udrulle &Co’s kreative koncepter på digitale kanaler. Kundeporteføljen består bla. af Danske Bank, Codan, Kræftens Bekæmpelse, Merrild og Tivoli.

Jeg har sagt ja til at være med i Danish Digital Award, fordi jeg tror på, at vi som branche kan tilbyde forbrugerne endnu bedre løsninger, end dem vi skubber ud til dem i dag.

Hvorfor Danish Digital Award?

  1. Danish Digital Awards skal ud over at hylde de bedste digitale løsninger, inspirere bureauer og virksomheder, til at turde rykke de digitale grænser.
  2. Fordi at digital skal forankres som et mindset i virksomhederne, og ikke blot være et led i en kampagne. Vi skal hylde de virksomheder der arbejder strategisk med at redesigne og digitalisere produkter og brugeroplevelsen, hvor brugernes nye kommunikationsbehov og adfærdsmønstre kommer før medieplanen.
  3. Danish Digital Awards har mulighed for, at påvirke brands måde at få deres budskab pløret hos danskerne. Reklame kan mere end at afbryde, og DDA har mulighed for at synliggøre effekten ved at bryde med den traditionelle salgstragt, og hylde nye tilgange, der rykker ved brands forhold til forbrugerne.

Hvor er jeg med i Danish Digital Award?

Fordi, at den danske bureaubranche har brug for et wake-up call. Mens vores svenske kollegaer har turde udfordre modeller og udviklet kampagner, der bryder med forståelsen af markedsføring, har vi været langsomme om at komme i gear. De danske forbrugere sidder klar derude og venter på at blive udfordret på produkt og kommunikationstilgangen, men når man kigger tilbage på året der gik, er der for få brands der udnytter det potentiale digitale kanaler giver os. Jeg har sagt ja til at være med i DDA, fordi jeg ser tror på, at vi som branche kan tilbyde forbrugerne endnu bedre lønninger, end dem vi skubber ud til dem i dag. Når det er sagt, så vil jeg som jurymedlem gerne hylde de indsendte arbejder, der forstår at tænke indhold og ramme danskerne med nærværende historier. Historier der ser sig selv som mere end en eksponering, men som har en mission, og tror på, at den gode oplevelse rejser mellem mennesker

Peter Tranberg

Marketingdirektør Just Eat

Kategorier:

Integration - Marketing Campaigns, Integration - Omnichannel, Mobile - Service & Tools apps

Jurymedlemmer:

David Elsass
Direktør for privatmarkedet, 3

Jakob Møllmann
Nordic Digital Manager, Coca-Cola Nordic

Ask Hybel
Direktør, Cope

Dorthe Krogh Jensen
Vice President, Head of Marketing and Customer Engagement, Wealth Management, Danske Bank

Rikke Gransøe-Lange
Group Marketing Director, DFDS

Danny Pedersen
Corporate Entrepreneur - Mobility Products and Digital Transformation, DSB

Thomas Kolster
Director, Goodvertising

Rikke Clausen
Partner, Magnetix

Kathrine Nehen-Hansen
Digital Brand Manager, McDonald's

Sandra Moe Nissen
Consumer Communication Manager, Royal Unibrew

Kristoffer de Hemmer Hamborg
Adm. direktør og Partner, Subsero

Klaus Silberbauer
Partner, THINK

Michala Svane
Marketing Director, Tivoli

Jesper Biermann
Konstitueret Marketingchef, Tryg

Jacob Weinreich
Marketingchef, TV2

Caroline Asmussen
Planning Director, Saatchi & Saatchi

Om Peter Tranberg

Peter Tranberg er Marketing Direktør i JUST EAT Danmark, med ansvar for markedsføring, PR og produkt udvikling. Peter blev hentet dertil i sommeren ’14, som et led i oprustningen den danske ledelse i forlængelse JUST EAT’s børsintroduktion i april 2014.
Peter har tæt på 20 års erfaring inden for digital kommunikation og markedsføring, både på bureau- og annoncørsiden. Gennem sit arbejde med og for en lang række internationale virksomheder, både danske såvel som udenlandske, er Peter en branchens erfarne kræfter.

Da jeg fik muligheden for at engagere mig endnu mere i arbejdet omkring Danish Digital Award (DDA), sprang jeg til med det samme! For mig at se, spiller DDA en vigtig rolle i at løfte hele den samlede danske indsats når det kommer til udnyttelsen af de digitale kanaler. Med en af verdens bedst udbyggede digitale infrastrukturer, har Danmark gode forudsætninger for at indtage en førende position ift. integrationen af de digitale kanaler, i alle dele af forretningen, og dermed sikre vores virksomheder de bedst mulige vækstbetingelser fremover. Lad os dele og anerkende de gode indsatser, lad os inspirere og lære af hinanden, lad os blive bedre både sammen og hver for sig!

 

Hvorfor Danish Digital Award?

Jeg ser Danish Digital Awards (DDA) som et kærkommen tiltag for alle der bevæger sig i og omkring de digitale kanaler til hverdag. Hvad enten det er som annoncør, som producent, som forbruger eller en hvilken som helst kombination af disse.
For med DDA, har Danmark fået en platform, hvor annoncører og bureauer har fået lejlighed til mere end blot at fremvise årets værker. Vi har med DDA fået det rum jeg mener vi har manglet. Et sted hvor vi på tværs af brancher/annoncører og bureauer, har mulighed for at få en dybdegående dialog omkring kvaliteten af produktionerne, kompetenceniveauer samt evnen til at se, forstå og leve op til forbrugernes forventninger – Fra strategi over kreativitet og eksekvering for til sidst at stå med resultatet.
Og når alle omkring bordet får en sådan indsigt, så går vi derfra med inspirationen og værktøjerne til at gøre vores arbejde endnu bedre, til at drive udviklingen og anvendelsen af de digitale muligheder i Danmark og til at sikre dansk erhvervsliv og danske organisationers konkurrenceevne fremover.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Godt spørgsmål!
Selvom det i dag er stort set umuligt at tale forretning, markedsføring og kommunikation, uden at forholde sig til brugen af de digitale kanaler, så er det jo faktisk ikke så længe siden, at verden så helt anderledes ud.
Det til trods, er det i gruppen af digitale professionelle, kun forbeholdt de færreste af, at have udbragt en skål da Danmark vandt EM i ’92, at have bygget og optimeret sites til Netscape, eller at have søgt information på nettet via Altavista.
Men dem der har, har været med på noget af en rejse. Fra ’de digitale’ blev placeret i kosteskab, så man kunne tage den frem i ny og næ, for at fortælle omverdenen, at man var med helt fremme i bussen, uden nogen reel intention om at bruge disse ’tosser med et modem’. Til i dag, hvor ingen ved sine sansers fulde fem vil anfægte, at de digitale kanaler er kernen i enhver form for interaktion med forbrugerne.
Disse digitale dinosaurer, der har været med fra starten, har måske mere end nogle andre lært på den hårde måde, at vinderformularen ligger i nytænkning, integration og åbenhed. At det ikke handler om enten/eller men måske lige så meget om ’noget helt tredje’. At alle ved hvordan verden så ud i går, men ingen ved hvordan den ser ud i morgen.

Måske er det fordi jeg er én af dem, at jeg er med i DDA? Eller måske bare fordi jeg i en alder af fyrre år og med stærkt vigende hårgrænse stadig har den røde hårfarve intakt?

Uanset hvad, er jeg bare glad for, at få muligheden for at bidrage med min del. Og jeg lover at gøre mit bedste!

Mads Fuhr

Director of Digital Experience Valtech

Kategorier:

Design, E-Commerce B2B, E-Commerce B2C

Jurymedlemmer:

Tore Rosbo
Designchef, 1508

Peter B. Kreilgaard
Head of Marketing, Coop

Mari-Ann Herloff
Managing Director, DigitasLBI

Nanna Bernth
Programchef, Bauer Media

Mathias Nick Andersen
Head of Digital Excellence, Falck

Martin Rud
Owner / Senior Creative, FutureRoots

Zvi Goldstein
Marketingdirektør / CMO , Interflora

Michael Rying
Head of Online , Lakrids by Johan Bülow

Lise Block Thomsen
Marketingdirektør, Magasin

Asbjørn Poulsen
CEO, MagicPeopleVodooPeople

Michael K. Wassmann
E-commerce Manager, Matas

Stine Kalmer Jørgensen
Head of design and UX, Nykredit

Bo Damgaard
CEO, OMD

Robert Thomsen
Partner & Creative Director, Spring/Summer

Jesper Lykke Wacherhausen
Chief Ecommerce Officer, EVP, TopToy

Esben Trier
Partner, ETC

Om Mads Fuhr

Mads Fuhr arbejder til dagligt i det digitale bureau Valtech A/S, som er en del af en stor global organisation. Udover rollen som senior rådgiver for en række nationale og internationale kunder, repræsenterer han også et stigende fokus på customer experience i en omnichannel kontekst. Mads Fuhr har i de sidste fire år drevet et team på 17 profiler indenfor Data, Koncept, UX/CX og Design. Med et solidt teknologisk fundament, opererer han således i krydsfeltet mellem data, digital marketing, service design og teknologi — altid med et fokus på den optimale kundeoplevelse.

 

Hvorfor Danish Digital Award?

DDA er for mig mere end blot kreativitet og visuelle effekter — det er en anerkendelse af det stigende digitale fokus og investering, som finder sted ude i erhvervslivet og i samfundet som helhed. Et fokus og en forstålese for, at vi for længst er trådt ind i den digitale tidsalder, og at det stiller helt nye krav til måden vi anskuer vores forretningsmodeller, infrakstruktur, organisation samt menneskerne bag. DDA ønsker at hylde den langsigtede investering og orkestrering af organisationer, der formår at omstille sig til denne virkelighed, og derved bevise værdien igennem digitale indsatser. Det er nemlig betragteligt sværere at bevare gejsten i komplekse- og langvarige programmer, som samtidig skal påvise kortsigtet effekt, inden markedet atter ændrer sig og bliver disruptet.

 

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Jeg har oplevet verden før internettet, og jeg har erfaret transitionen ind i den digitale tidsalder. I dag “går vi ikke på nettet”, vi er der bare. Den indsigt kræver helt nye måder at tænke customer experience på, både online og offline. Sammensmeltningen af teknologi og fysiske rum, bevæger sig tættere på for hver dag. Innovation opstår ud af tilfældigheder og brands defineres i endnu højere grad af brugerne — og ikke kun af virksomhederne selv.
Det er defor kun de virksomheder, som virkelig har modet til at omstille sig og investere sig i virkeligheden, som på sigt overlever. Det er hårdt arbejde og det er super spændende. Kunder (B2C/B2B) bevæger sig igennem et komplekst flow af informationer, kanaler, enheder og platforme i dag og de gør det med lynets fart. Det er imponerende, når virksomheder formår at skabe sig overblik over de mange fragmenterede customer journeys. Når de formår at identificere – igennem data og indsigt – hvordan de designer deres kommunikation og services på tværs af alle potentielle touchpoints i værdikæden.
Som løsningsorienteret individ, så tænker jeg altid i formål og værdi. At danske kunder hvert år skaber nye løsninger og tranformationer med en forretningsmæssig effekt for både kunde og virksomhed er for mig et klart bevis på, hvorfor Danish Digital Awards har en berretigelse. Vi er med til at sætte lys på alle disse innovative  virksomheder, som tør og som gør.

 

Jacob Holst Mouritzen

Director of Communication and Marketing Mindshare

Kategorier:

Data Applications, PR

Jurymedlemmer:

Thomas Kragh
Digital direktør, Alka Forsikring

Steen Trærup
Marketingdirektør, BRF

Kristoffer Apollo
Communication Manager, Eniro

Nicolai Wichmann
Direktør, Frankly Web

Thomas Adamsen
CCO & Senior Partner, Hjaltelin Stahl

Jan Simonsen
CMO, IBM Nordic

Thomas Vejlemand
CEO, Infomedia

Finn Overgaard
Clients Service Director, Nordic, Magnetix

Michael Ravnsbæk
Scandinavian Digital Manager , L'Oreal

Christel Toftegaard
Kommerciel Chef for marketing, branding og digital, Stofa

Michael Gamst
Marketingchef, Telenor

Anette Bøje
Director of Dialogue & Digital, Telia

Christian Reinhard
Marketing Konsulent,

Thomas Hvidt

Om Jacob Holst Mouritzen

Jacob Holst Mouritzen arbejder til dagligt i medie- og kommunikationsbureauet Mindshare, som er en del af en stor international organisation. Udover at være ansvarlig for strategi, kundeudvikling og new bizz, er Jacob også leder for et fast team på 16 kreative og kommunikationsspecialister der tæller alt fra strateger, content creators, community managers og projektledere. Teamet er desuden ansvarlige for integrationen til de digitale løsninger såvel som de bredere kommunikationsindsatser. Jacob er ligeledes passioneret i forhold til business intelligence og sætter stor pris på at arbejde i spændfeltet imellem traditionel reklamemåling, digital og social.

Jeg håber, at jeg i kraft af min plads i Danish Digital Award, kan være med til at præge udviklingen til at blive mere ambitiøs og måske flytte baren for de gode digitale løsninger.

 

 

Hvorfor Danish Digital Award?

Danish Digital Awards har en ambition om at skabe en platform for digitalt arbejde der hylder de længere og sejere træk. Noget jeg personligt har prædiket og talt om i mange år, i kraft af min stilling som social medie rådgiver. Her er det netop ofte de lange seje træk der giver resultaterne, mere end de små og hurtige kampagner. Jeg tror på at vi skal belønne virksomheder og løsninger der formår at skabe digitale brugeroplevelser udover det sædvanlige. I det digitale og sociale må vi dog aldrig glemme, at vores opgave stadigvæk er at skabe salg. Det vil være noget jeg vægter meget i min egen bedømmelse af projekterne.

DDA fokuserer meget på hele digitale oplevelser. Altså en løsning hvor alle kontaktpunkter er tænkt igennem og udført på højt niveau. Herudover har vi fokus på de individer i den digitale branche der faktisk rykker industrien. Disse mennesker vil vi gerne hylde.

Hvorfor er jeg med i Danish Digital Award?

Hovedsageligt fordi der var gratis croissanter til møderne… Men derudover så håber jeg naturligvis også at kunne være med til, at belønne de løsninger der udvikler branchen i fremtiden. De løsninger vi alle sammen refererer på møder og siger “Der skal vi hen”… “Det er det vi også skal gøre”. Jeg håber, at jeg i kraft af min plads i DDA, kan være med til at præge udviklingen til at blive mere ambitiøs og måske flytte baren for de gode løsninger.